desolderen van een funduino mega 2560

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: desolderen van een funduino mega 2560

Berichtdoor nicoverduin » 23 Aug 2016, 09:33

Oh vast en er zullen best nog meer projecten mislukt zijn... Maar ik denk dat je dat wel van elk bedrijf kan zeggen.
Het is alleen jammer dat de mensen door de hoogmoed van enkelen altijd de pineut zijn. En in dit geval het faillissement voor ruim 20.000 medewerkers. Uiteindelijk is een deel gelukkig weer goed terecht gekomen.
Wel vond ik het bijzonder leerzaam om te zien hoe de Engineering wereld in elkaar zit om te constateren dat daar nog wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel te verbeteren valt. Ik snap tenminste nu waarom zoveel projecten in die wereld uit de hand lopen en het gebrek aan veranderingsgezindheid.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: desolderen van een funduino mega 2560

Berichtdoor shooter » 23 Aug 2016, 12:48

Ik krijg mijn NANO altijd binnen met een los stripje dan kan ik zelf bepalen wat ik er op zet.
ik gebruik vaak een shieldje met kroonsteentjes, dan heb ik goede verbindingen en ik kan de NANO er vanaf halen,
en zoals nico ook al zegt solderen van draden is eigenlijk slecht, en dus gebruikt industrie of AMP of deze ferrules (veel goedkoper).
In huis en zo is vertinnen geen groot probleem, want het beweegt of trilt niet, maar als het een apparaatje is dan heb je op voorhand al een probleem, want de draden breken in de isolatie.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 109
Geregistreerd: 05 Dec 2014, 22:09

Re: desolderen van een funduino mega 2560

Berichtdoor Palumbus » 25 Aug 2016, 14:13

Ik wilde eigenlijk ook de definitieve versies van mn projectjes voorzien van screw terminal blokjes
Alleen zie ik dan door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende....


Jullie als kenners......

Zit er verschil tussen pin spacing 0.1" en 5mm en 5.08mm ?
per 10 of 20 zijn ze rete goedkoop op aliexpress, maar om nou achteraf gezien de verkeerd besteld te hebben is weer zonde

Ik kan deze toch ook rechtstreeks op mn Wemos D1 mini solderen ?
Die worden nl geleverd zonder headers.

en iemand een tip welke ferrules ik moet kopen als ik zo'n tang net als die van Nico wil hebben ?
daar zie ik zelfs de bomen niet meer door het grote verschillende aanbod...

een paar tips voor een newbee op dit vlak zou aardig zijn :)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: desolderen van een funduino mega 2560

Berichtdoor nicoverduin » 25 Aug 2016, 15:02

1" is 2.54mm. Dus de spacing is 0.1" voor de meeste pin headers. Binnen europa zijn ze al een jaar of 15 bezig om naar 2,5. En 5 mm enz tr gaan maar dat lukt ze niet erg. Vrijwel alles wat ik ooit inChina heb gekocht gebruikt imperial(in inches dus) spatiering. 5.08mm = 0.2". Power connectoren gebruiken die afstand vaak.
Ik heb ooit iets van 1000 stuks E0508 type besteld. Zijn eigenlijk iets te breed vwb het omhulsel (2.6mm) terwijl de pin 2.54 mm is. Maar dat overleef ik wel. Lengte pin is 8mm dus daar kan je altijd nog iets vanaf halen. Draad is 22Awg. 0.5mm2
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten