bordje wordt heet

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Mrt 2016, 01:19

bordje wordt heet

Berichtdoor geerdt » 21 Mrt 2016, 01:26

Ik gebruik een Arduino Nano kloon in een circuitje (dat perfect werkt met een echte Arduino). Pin 3 heeft een niet constante spanning en geeft arbitrair nullen en enen. Ook heb ik hem een keer behoorlijk heet gehad. Toch is er nergens een meetbare kortsluiting als het bordje geen spanning heeft (weerstand is altijd naar behoren). Is dit iets dat je kunt verwachten van de klonen of heb ik hem met eerder geklooi opgeblazen? Hoe zou je een bordje kunnen doormeten terwijl het loopt?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: bordje wordt heet

Berichtdoor nicoverduin » 21 Mrt 2016, 08:58

Dat een chip heet wordt is nooit goed. Pin 3 is toch de reset pin?
Als je wilt testen of de chip het nog doet, dan kun je toch gewoon een programmatje maken dat elke pin een seconde LOW en een seconde HIGH maakt. Dan heeft de meter voldoende tijd om een meting te doen.
Aan de input kant kun je alle IO configureren met INPUT_PULLUP en dan kijken als je de pin naar GND trekt of deze daad werkelijk LOW wordt.
Je kunt de Serial testen om een paar tekens te lezen en weer te printen.
Of het nu een kloon is of niet maakt niets uit. Als het een originele was geweest kan hetzelfde effect optreden. De chip is gewoon hetzelfde.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Mrt 2016, 01:19

Re: bordje wordt heet

Berichtdoor geerdt » 30 Mrt 2016, 14:48

Allereerst bedankt voor de reactie.

Wat er is gebeurd is dat de poorten zich wel laten instellen maar nummer 3 fluctueert wat in spanning. Ik bedoelde overigens D3 en niet "derde pinnetje".

Achteraf gezien heb ik waarschijnlijk de D3 vernield met een kortsluiting, of het was toch een slecht bordje. Een boel tijd verdaan en de oplossing was gewoon naar een andere ingang gaan die het nog wel doet :roll:

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: bordje wordt heet

Berichtdoor nicoverduin » 30 Mrt 2016, 16:00

Doe je iets met interrupts?
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten