Voeler CV vloerverwarming, welke sensor is dit?

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 11
Geregistreerd: 06 Sep 2015, 10:22

Voeler CV vloerverwarming, welke sensor is dit?

Berichtdoor pjcvdpol » 25 Okt 2015, 12:42

Ik heb de voeler uit een oude schakelunit van een vloerverwarming gesloopt. Het is een simpele aan/uit schakeling: als de voeler warmte voelt op de aanvoerbuis schakelt-ie de stroom van de vloerverwarmingspomp in en weer uit als de buis afkoelt. Het is een simpele RVS klem voor over een 22mm cv buis, met twee draadjes daaruit. De sensor zit met een dot zwarte lijm op de klem vast. Mijn aanname was dat het hier om een thermistor gaat. Ik heb hem verbonden met een arduino, 10k weerstand etc. zoals je een thermistor aansluit. Ik krijg de volgende output op de seriele monitor:

Thermistor resistance inf
Analog reading 1023.00

Zowel op kamertemperatuur als in een beker heet kraanwater (veel heter dan mijn CV systeem) Ofwel: weerstand oneindig?

Heeft iemand een idee wat voor sensor dit is en hoe (OF?) ik die aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt,

Peter

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Voeler CV vloerverwarming, welke sensor is dit?

Berichtdoor shooter » 25 Okt 2015, 22:30

pak een multimeter en kijk wat de weerstand van de sensor is zowel warm als koud.
als er geen verschil is dan is het een onewire sensor, als er wel verschil is dan eeven de waardes opgeven. dan zoeken we het type erbij.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten