Hardware ontwikkelen

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Aug 2015, 10:16

Hardware ontwikkelen

Berichtdoor PeterJochems » 23 Aug 2015, 10:36

Hallo,

Ik ben, zoals vele met mij, een fanatiek Arduino gebruiker waarbij ik zelf sheilds ontwikkel voor eigen gebruik.
Nu vroeg ik me af of er vraag is naar het ontwikkelen van deze sheilds op maat en dus op bestelling ?

Waarschijnlijk zijn er veel mensen die net als ik zelf ontwikkelen maar och niet gevraagd is altijd een nee !

Het board wat ik op dit moment zelf in gebruik heb maar dus verder uit wil gaan voeren voor eventuele verkoop (indien interesse) is een sheild waarop een Arduino Nano is gemonteerd en een TLC5940 met 16 pwm regelbare power uitgangen.

Op het board is een voeding aanwezig voor de Nano en ook de mogelijkheid om een externe voeding in en uit te schakelen voor de 16 kanalen die met TO-220 fets makkelijk 10Amp. per kanaal kunnen leveren.
Ook zitten er op dit board digitale en analoge ingangen voor bv. een pir. of drukknoppen.

Het is dus een compleet board dat naar eigen zinnen is te programmeren en gelijk met een USB kabel aan de pc kan worden gekoppeld.

Meer weten of iets oer een heel ander board.....mail me even.

PeterJochems@ziggo.nl

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hardware ontwikkelen

Berichtdoor shooter » 23 Aug 2015, 17:05

er zijn honderden van dit soort systemen, maar ieder heeft een doel.
en als je een schema hebt en een basis dan zie ik dat graag.
een flinke dimmer is altijd handig, alhoewel ik een optische scheiding wel beter vind.
ben verder op zoek naar een hoge resolutie analoge inganen op lage voltages.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Aug 2015, 10:16

Re: Hardware ontwikkelen

Berichtdoor PeterJochems » 23 Aug 2015, 21:05

Hallo Paul,

Je verteld dat er honderden soorten, vergelijkbare, systemen zijn, maar ik vind er niet veel waarbij het board compleet stand-alone is.

Ook vertel je dat je een optische scheiding beter vind.....

Mag ik je vragen waarom ... en wat heeft het voor zin om iets optisch te scheiden als er verder geen hoge spanningen aan te pas komen ?

Misschien zie ik iets over het hoofd.


ps. een analoge ingang voor lage spanningen met een hoge resolutie zijn niet zo moeilijk te vinden.

bv. ADS1281 van Texas-Instruments.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardware ontwikkelen

Berichtdoor nicoverduin » 23 Aug 2015, 21:58

Er zijn vele systeem boards op de markt. Maar niet als Arduino shields. Waarom? als ik een ontwerp maak voor klanten dan ontwikkel ik die inclusief de processor rechtstreeks op het board. Het experimentele gehobby is er dan ook vanaf. Persoonlijk vind ik de Arduino te fragiel als een industriële oplossing. Tenzij de klant dat persé wil. Het ontwikkelen van een degelijke PCB is best kostbaar en heb je grote aantallen nodig om de kosten te rechtvaardigen. Uiteraard tenzij de klant persé een eigen PCB ontwikkeld wil hebben voor kleine aantallen.
Ik gebruik de Arduino dan ook uitsluiten tijdens de proto fase. Daarna wordt het een PCB.
Dat Paul een optische scheiding wil kan ik wel begrijpen. De Arduino werkt dan wel met lage spanningen maar wat je er aan hangt mogelijk niet. En als dat doorslaat.....
Jouw eerste vraag zou moeten zijn op welk segment je je wilt richten. Onderwijs zou een goede kunnen zijn. Verder is het een kwestie van de verkoopprijs. Richt je je op de particuliere markt? of het bedrijfsleven.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten