lcd j204a aan Arduino Mega 2560

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 12
Geregistreerd: 07 Jan 2015, 20:46

Re: lcd j204a aan Arduino Mega 2560

Berichtdoor walberg » 12 Jan 2015, 14:20

nicoverduin schreef:denk eerder dat dit een schoolproject is.... (tot maart de tijd.....). Dan zal het iedereen een worst wezen waar de stroom vandaan komt.... als ie het maar doet... Wordt allemaal wel krap aan nu de Chinezen en vacances zijn.....
Zelf zou ik zo'n el cheapo DC-DC convertertje (1 a 2 euro op ebay) gebruiken en dan gewoon zo'n >6V adaptertje erop zetten voor alles.



Ik ben 54 jaar, dus geen schoolproject. Ik heb een tuin aan het spoor, daar is dus geen water en elektriciteit. Tuin heb ik pas dus er staat nog erg weinig. Ik ben aan het experimenteren met winterharde cactussen, suikerbossen, vleesetende planten en nog wat exotisch goed. Nadat mijn oude tuin plaats heeft moeten maken voor de metro moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen. De meeste leveranciers van dit soort planten komen uit het buitenland, met name Duitsland en daar schijnt het norm te zijn om pas na de winter weer planten te verzenden. Vandaar dat ik dus pas in maart klaar moet zijn met mijn meetstation, temperatuur, licht, uv, luchtvochtigheid en nog wat andere zaken, hier dus overigens offtopic.
Ik ben inderdaad ook van plan om ergens uit het zicht een zonnepaneeltje neer te zetten, (lood)accu, en heel misschien omvormer, en/of step up converter (24 volt). En als het met het paneel en opbrengst meezit mogelijk ook elektrische regenschermen om de cactussen tijdens de winter droog te houden maar dat is dus pas weer voor over ca 8 maanden.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: lcd j204a aan Arduino Mega 2560

Berichtdoor nicoverduin » 12 Jan 2015, 14:56

Kijk nu weten we tenminste waar het over gaat :)
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 97
Geregistreerd: 05 Nov 2014, 22:04

Re: lcd j204a aan Arduino Mega 2560

Berichtdoor MarcelK » 12 Jan 2015, 20:32

de cheapo dc-dc converter kun je hier in Nederland ook voor een paar euro kopen hoor, heb je ze de volgende dag in huis, ebay duurt ook weer te lang in dit geval. je zit nu op zeg half januari, en ebay duurt ook normaal een week of 3 maar met chinees nieuwjaar op komst kan dat 4 weken zijn nietwaar ? dus dan is maart erg kort bij

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten