gsm shield

Arduino shields
Berichten: 7
Geregistreerd: 07 Mrt 2014, 08:32

gsm shield

Berichtdoor joachimbmw » 07 Mrt 2014, 10:06

ik ben een arduino beginner en ik heb wat problemen met de code van mijn gsm shield.

Dit is de bedoeling:
Ik zend een bericht 'Light on' of 'Light of' met mijn gsm naar de arduino.
De arduino zou dan mijn nummer moeten controleren eerst.. indien deze niet klopt wordt het bericht verwijderd...
Dan gaat hij de inhoud van het bericht controlen...
De inhoud kan zijn 'Light on' of 'Light of'
Afhankelijk hier van wil ik de led die op pin 13 zit in of uit schakelen...

Alleen heb ik problemen met de digitalwrite die niet wordt uitgevoerd, terwijl ik kan zien op mijn serial monitor dat de voorwaarde wel voldaan wordt...
want die komt wel vertellen 'Light on' wat alleen kan gebeuren indien er in karakter p light on stond...

dit is het stukje code waar ik problemen met heb:

p=strstr(message,"Light on");
if(p){
Serial.println("Light on");
digitalWrite(13,HIGH);
}

de volgende zaken die hier aan vooraf gegaan zijn, zijn misschien ook wel interessant om te vermelden:
-enkele libraries (zal ik als reactie hier onder posten om het duidelijk te houden)
-char *p;
-
number[0]='\0';
message[0]='\0';
sms.GetSMS((int)pos,number,message,180);
n=strstr(number,"0473363911");


Dus de digitalwrite wordt niet uitgevoerd , ik had ook al eens de lijn van serialprint weg gedaan,om zo 1uitkomst op de voorwaarde over te houden ,maar dat werkte ook niet...

Terwijl het stukje code dat mijn nummer controleerd wel werkt en op dezelfde manier is opgebouwd (maar ja deze moet natuurlijk geen digitalwrite doen)

code voor nummer te controleren:

char *n;
...

number[0]='\0';
message[0]='\0';
sms.GetSMS((int)pos,number,message,180);
n=strstr(number,"0473363911");


if(n){
Serial.println("number right");