ethernetshield probleem

Arduino shields
Berichten: 10
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 14:01

Re: ethernetshield probleem

Berichtdoor evert69 » 09 Apr 2012, 09:33

Na wat stoeien met sketches blijkt dat ook schrijven naar de sd kaart niet wil. Nu las ik ergens iets over spanningsproblemen met USB en ben de spanning op 5v pin gaan meten. Deze bleek echter maar 4 volt te zijn. Ik heb een andere 12 v voeding gepakt maar ook hiermee bleef de spanning 4 volt. Als ik direct op de spanningsregelaar van de arduino meet heb ik wel een uitgang van 5 volt. Als ik het ethernetshield plaats is de spanning op 5v pin nog maar 3,5v! Ik vermoed nu een defecte regelaar die bij belasting in elkaar zakt! Zou ik de regelaar kunnen verwijderen, de in en uitgang op de print doorverbinden en dan een usb oplader als externe voeding gebruiken?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: ethernetshield probleem

Berichtdoor pjh » 08 Jun 2012, 13:39

Een Sd werkt volgens mij alleen op 3.3 volt. Maar misschien heb ik het mis....

Gebruikers-avatar
Berichten: 188
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:12

Re: ethernetshield probleem

Berichtdoor Duality » 09 Jun 2012, 01:41

pjh,
inderdaad SD werkt met 3.3 en daarom heb je (niet voor all sd kaarten) een voltage devider nodig als: http://morganredfield.com/blog/?p=74

en vcc pin van de SD gaat naar 3.3 van arduino :)

de regelaar op de arduino zit daar zo dat als jij een externe voeding gebruikt, (geen usb dus), hier naar toe geswitched word, en vervolgens naar een spanning verlaagt word (5 volt geloof ik) :)maar ik weet niet hoeveilig het nu is om door te verbinden ...

Berichten: 6
Geregistreerd: 07 Jun 2012, 10:34
Woonplaats: Veghel

Re: ethernetshield probleem

Berichtdoor eikneh » 16 Jun 2012, 11:19

Voor een test zou je ook je pc in kunnen stellen op een vast ip adres en dan de arduino rechtstreeks met 1 netwerk kabel verbinden met de pc.
Gebruik wel een crosscable.
(stekkertjes hebben niet de zelfde kleur draad aan de pennen)

Berichten: 8
Geregistreerd: 14 Mei 2013, 20:41

Re: ethernetshield probleem

Berichtdoor eenander » 14 Mei 2013, 20:44

Mijn oplossing kwam bij leveranciers van die Shields vandaan. Daar worden vaak voorbeelden geleverd. Zoek dus wie dat type shield levert en kijk of er een voorbeeld sketch is.

Vorige

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten