screw shield

Arduino shields
Berichten: 7
Geregistreerd: 17 Nov 2013, 16:02

screw shield

Berichtdoor rman » 22 Nov 2013, 19:27

He mensen, mijn eerste post.
Een tijdje gelden ben ik al begonnen met Arduino Uno; met ledjes. Nu wil ik verder en heb een screw shield gekocht. Leek me wel handig.

Ik heb net deze screw shield binnen. Het is de deek- robot Screw Shield model 1.
Aan beide zijdes zitten er teveel pinnen op; aan de ene kant 8 en 10 (digit in), andere kant 6 en 8(analog in en power).

Op mijn Arduin0 Uno R2 zitten er 8 en 8(digital in)ene kant en 6 en 6 andere kant (analogin en power).

Als ik deze shield plaats op mijn Arduino uno R2 dan steken er twee pinnen(ioref en de ander heeft geen aanduiding) tegen een elco (aan de power anolog in kant)
Aan de andere kant (digit in) hangen de twee pinnen (scl en sda) in het luchtledigen.

Kan ik deze screw shields wel gebruiken op mijn arduino Uno R2? De twee extra pinnen aan de analoog power kant, afknippen ombuigen?

Aan beide zijden staan tussen de (female)pinnen en de blockheaders(de schroefaansluiting) pinnen op een gele voetjes met de aanduidingen S G V.
Waar staat dat voor? en wat kan ik er mee?

Ik heb gegoogled maar kan niet veel concreets vinden. Wellicht is 1 webplek waar al dit soort kennis ervaringen verzameld en gedeeld kunnen worden.
Laatst gewijzigd door rman op 22 Nov 2013, 19:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Advertisement

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: screw shield

Berichtdoor KrisG » 22 Nov 2013, 19:33

SGV staat voor Signal Ground Voltage
Ground=ground
Voltage = spanning, ik vermoed 5V
Signal=wat er op de desbetreffende pin geprogrammeerd wordt.

Deze aansluitingen zijn 'snelaansluitingen' voor heel wat sensorbordjes, en ook bvb voor een servo en nog veel meer.

Wat de extra pinnen betreft kan ik het mij niet goed voorstellen en ga er daarom ook geen uitspraak over doen.

Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten