Seeedstudio solar charger shield?

Arduino shields
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 Jul 2018, 11:12

Seeedstudio solar charger shield?

Berichtdoor zonnedauw » 27 Jul 2018, 11:34

Hallo allemaal,

ik ben een absolute beginner op het gebied van Arduino (eigenlijk op het gebied van alles dat met techniek te maken heeft).
Sinds kort probeer ik me te verdiepen in de Arduino (Uno) en me al het technische dat daarbij komt kijken eigen te maken.
Tot nu toe heb ik slechts (makkelijke) voorbeeldprojectjes uit boeken gevolgd maar ben ook al aan het nadenken over eigen Arduinoprojecten waar ik in de toekomst mee zou willen aanvangen.

Iets dat ik iig graag zou proberen is mijn projecten van energie te voorzien via een zonnepaneel, ik ben dus op zoek gegaan wat de eenvoudigste manier zou zijn om dit te bewerkstelligen.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik het Solar charger shield V2.2 tegen van seeedstudio, dit lijkt me wel een goede oplossing maar ik kan weinig tot geen informatie of reviews vinden waar ik uit kan opmaken of dit inderdaad een handige oplossing is of dat het anders/beter kan,vanwege mijn onervarenheid en met en onvoldoende kennis van deze materie kan ik dit niet goed zelf beoordelen.
Ik zou deze 3 artikelen samen willen bestellen:
https://www.antratek.nl/solar-charger-s ... gL8qfD_BwE
https://www.antratek.nl/1-5w-solar-panel
https://www.antratek.nl/polymer-lithium ... ry-2000mah
Zijn deze artikelen überhaupt compatibel en zou het zonnepaneel wel genoeg energie leveren?

Dit zijn vanuit jullie oogpunt waarschijnlijk nogal domme vragen, sorry hiervoor... maar ik weet niet hoe ik er anders achter kan komen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het gaat mij niet alleen om een beoordeling van het bovengenoemde shield maar ook om eventuele alternatieven.

Bedankt voor jullie tijd!

Groetjes.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: Seeedstudio solar charger shield?

Berichtdoor Gompy » 27 Jul 2018, 13:35

Als je alleen de Arduino op zonnen energie wilt laten werken is dit setje wel wat op deze dagen, maar dan moet je wel in de tuin gaan zitten met de hele zooi.
Het paneeltje levert een minimaal vermogen (17% effectief) en de accu laden duurt een dag (als het niet meer is).
Voor 1 euro heb je een 9 Volt batterij wat ruim voldoende is en veel goedkoper.

Berichten: 2
Geregistreerd: 27 Jul 2018, 11:12

Re: Seeedstudio solar charger shield?

Berichtdoor zonnedauw » 08 Aug 2018, 00:53

Bedankt voor je reactie, 9 volt batterijen heb ik.
Dat zonne energie setje lijkt niet heel efficient als je het zo stelt... ik had een projectje in gedachten waarbij het mss wel handig zou kunnen zijn maar vind het een wat grote uitgave als het echt alleen daar bruikbaar voor is... het idee van het gebruiken van duurzame energie voor dit soort toepassingen spreekt me wel aan en ik zou daarwel iets mee willen doen.
Anders maar gewoon eens kijken naar een oplaadbare batterij, we hebben hier toch 'groene' stroom (als het energiebedrijf de waarheid spreekt tenminste :? ) dus komt min of meer op hetzelfde neer ;)

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten