Arduino Pro Mini + USB Host shield (Chinese clones)

Arduino shields
Berichten: 4
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 21:24

Re: Arduino Pro Mini + USB Host shield (Chinese clones)

Berichtdoor howcome » 12 Feb 2018, 22:01

MrHaroldA schreef:Hey Patrick,
Het USB-shieldje heeft 3v3 logica nodig; ik vermoed dat jij een 5V Nano hebt?

Oh oke.. dus niet alleen dat je 3v3 aanbied maar dat ook de D-lijnen tussen 0 en 3v3 schakelen.. Voor de uitgang kan ik dat wel regelen maar de ingang (terug naar de nano) wordt dat wel wat moeilijker. Dus kan ik twee dingen doen: een nieuwe arduino mini bestellen of een 5v usb host..

Dank voor de info!

Patrick.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 63
Geregistreerd: 10 Jul 2014, 14:54

Re: Arduino Pro Mini + USB Host shield (Chinese clones)

Berichtdoor MrHaroldA » 12 Feb 2018, 22:03

howcome schreef:Dus kan ik twee dingen doen: een nieuwe arduino mini bestellen of een 5v usb host..


De kleine host is er alleen in 3v3. Als je een 5v host wil hebben moet je de full-sized kopen.

Een 3v3 Pro Mini zou volgens mij dan het makkelijkste zijn, al heb je daar weer zo'n 5-pins USB kabel ding voor nodig.

Berichten: 4
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 21:24

Re: Arduino Pro Mini + USB Host shield (Chinese clones)

Berichtdoor howcome » 12 Feb 2018, 23:07

MrHaroldA schreef:
howcome schreef:Dus kan ik twee dingen doen: een nieuwe arduino mini bestellen of een 5v usb host..


De kleine host is er alleen in 3v3. Als je een 5v host wil hebben moet je de full-sized kopen.

Een 3v3 Pro Mini zou volgens mij dan het makkelijkste zijn, al heb je daar weer zo'n 5-pins USB kabel ding voor nodig.

Inderdaad maar even een 3v3 pro mini besteld. Dat kabel ding moet ik nog vinden, maar dat gaat ook wel lukken, denk ik..

Berichten: 4
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 21:24

Re: Arduino Pro Mini + USB Host shield (Chinese clones)

Berichtdoor howcome » 24 Mrt 2018, 20:33

Volgende uitdaging..

Ik heb inmiddels een nieuwe USB shield van hetzelfde (chinese) mini type, en een 3.3v arduino mini pro (ook een chinese kloon).
Wat ik probeer is een conventioneel (serieel 38400baud) midi signaal om te zetten in een usb aansluiting.
Als ik een test-programma erop los laat (toonladdertjes), dus zonder input, dan gaat het prima. Met de aansturing van het USB midi signaal via de callbacks op de midi-interface gaat het mis. Ik krijg een heleboel latency en het lijkt erop dat de input buffers niet geflushed worden.

Om een note te laten klinken moet je een note-on bericht sturen naar de USB port, waar de synth op aangesloten zit. Deze callback neemt 3 waarden mee: kanaal, noot en aanslag (volume). De callback code is:

Code: Alles selecteren
// Sends NoteOn command
void SendNoteOn(uint8_t CHAN, uint8_t NOTE, uint8_t VEL) {

uint8_t msg[3];
msg[0] = NoteOn + CHAN;
msg[1] = NOTE;
msg[2] = VEL;
Usb.Task();
if ( Usb.getUsbTaskState() == USB_STATE_RUNNING )
  {
   Midi.SendData(msg, 0);
  }
}


Dit gaat maar heel sporadisch goed, maar meestal niet. Ik zit enorm te knoeien met die 'usb.getusbtaskstate', want zonder dat doet ie helemaal niets, maar op deze manier slaat het heel veel over, lijkt wel. Ik kan verder weinig vinden over het gebruik van de usb.task() en Usb.getUsbTaskState() functies, dus ik heb geen idee of ze hier goed staan.

Ik gebruik de gewone usbhub.h en usbh_midi.h libraries, maar vraag me ook af of dat de goede zijn. Welke libraries zou ik voor dat USB shield kaartje moeten gebruiken?

Gebruikers-avatar
Berichten: 63
Geregistreerd: 10 Jul 2014, 14:54

Re: Arduino Pro Mini + USB Host shield (Chinese clones)

Berichtdoor MrHaroldA » 26 Mrt 2018, 08:58

howcome schreef:Ik gebruik de gewone usbhub.h en usbh_midi.h libraries, maar vraag me ook af of dat de goede zijn. Welke libraries zou ik voor dat USB shield kaartje moeten gebruiken?


Volgens mij moet je usbh_midi.h gebruiken.

Zie ook mijn implementatie in: https://github.com/MrHaroldA/MS3/blob/master/MS3.h en dan vooral update() en isReady().

Vorige

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten