hulp met sd-kaart programmeren

Arduino shields
Berichten: 1
Geregistreerd: 28 Okt 2017, 13:13

hulp met sd-kaart programmeren

Berichtdoor arduino1234 » 28 Okt 2017, 13:24

hoi,


Dit is de eerste keer dat ik met Arduino werk, dus het is voor mij nog allemaal best nieuw en kan jullie hulp heel erg gebruiken. Voor mijn profielwerkstuk maak ik een weerstation voor een aan weerballon. Dit weerstation gaat de lucht in en moet dan de luchtdruk, temperatuur en hoogte meten. Hiervoor gebruik ik de sensor MPL3115A2 die ik aansluit op mijn Arduino uno. Ik heb de library gewoon overgenomen van internet en dat werkt top ik kan heel mooi op mijn laptop zien wat die meet. Alleen het probleem is nu dat mijn laptop natuurlijk niet mee kan in de lucht en de Uno heeft een te kleine opslagruimte om de gegevens op te slaan. Ik heb daarom een sd-kaart logging shield gekocht VMA-304 van Velleman maar ik kan nog niet zo goed programmeren dus weet ik niet goed hoe ik die code moet schrijven dat mijn gegevens van de MPL worden opgeslagen op de sd-kaart. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen met de code schrijven :) :)

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: hulp met sd-kaart programmeren

Berichtdoor nicoverduin » 28 Okt 2017, 14:34

Zoals al op internationale forum is verteld: ga dat voorbeeld van de sd kaart bekijken
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten