ethernet shield 2 probleem

Arduino shields
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 Nov 2016, 18:03

ethernet shield 2 probleem

Berichtdoor rojan » 28 Nov 2016, 11:55

Hallo,

Ik ben aan het klooien met een ethernet shield en loop telkens tegen hetzelfde probleem en misschien kan iemand mij helpen...
Voor alle duidelijkheid:
Ik werk met een Arduino Uno R3 en een ethernet shield 2 (W5500). Ik heb alles in elkaar geplugd zoals het hoort...Ik gebruik de voorbeeld sketch 'web server' op de plaats waar het Mac adres moet ingegeven worden heb ik , het adres dat op de sticker van het ethernet shield staat, ingegeven... (Mac adres = 90-A2-DA-10 .....). Het ip adres heb ik gelaten zoals het in de sketch staat omdat dat perfect past in mijn netwerk. Als ik dan de sketch upload komt de fout: Exit status 1... 'DA' was not declared in this scope. Er wordt met een roze balk gerefereerd naar de regel waar ik het Mac adres heb ingegeven... Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is...

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: ethernet shield 2 probleem

Berichtdoor Koepel » 28 Nov 2016, 12:31

Bij de instellingen (menu: Bestand / Voorkeuren) kun je "Uitgebreide uitvoer weergeven tijdens: compilatie" aanzetten. Het gaat om de eerste foutmelding. Die kun je kopiëren zodat wij het kunnen lezen.
Kun je de sketch laten zien ? Je geeft het Mac adres verkeerd op, waardoor de compiler de 'DA' ziet en het niet begrijpt.

Het Mac adres op de sticker is een extraatje dat je krijgt. Je mag dat gebruiken, maar het hoeft niet. Je mag ook zelf iets verzinnen voor het Mac adres. Het Ethernet Shield heeft namelijk geen Mac adres, hij gebruikt wat jij opgeeft.

Berichten: 4
Geregistreerd: 27 Nov 2016, 18:03

Re: ethernet shield 2 probleem

Berichtdoor rojan » 29 Nov 2016, 12:43

alvast bedankt ... ik ga dit verder bekijken tijdens het weekend...

Berichten: 4
Geregistreerd: 27 Nov 2016, 18:03

Re: ethernet shield 2 probleem

Berichtdoor rojan » 01 Dec 2016, 15:58

wat betreft het Mac adres... daar ben ik uit geraakt... ik ga nu eerst verder op zoek wat ik fout doe... alvast bedankt

Berichten: 4
Geregistreerd: 27 Nov 2016, 18:03

Re: ethernet shield 2 probleem

Berichtdoor rojan » 01 Dec 2016, 16:43

Ik ben er helemaal uit... het was een kwestie van de juiste library gebruiken...hoe dom kan een mens zijn...

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 6 gasten