TFT touchscreen "debounce"

Arduino shields
Berichten: 118
Geregistreerd: 28 Dec 2014, 23:20
Woonplaats: Bilzen BE

TFT touchscreen "debounce"

Berichtdoor Dries » 08 Nov 2016, 12:32

Beste Leden,

ik ben al een tijdje bezig met Arduino en volg dit forum met belangstelling.
het volgende: ik ben met een thermostaat bezig met TFT display. ik heb het volgende schermpje in gebruik : https://www.adafruit.com/products/1947 . het lukt mij al aardig om het programma te schrijven maar het volgende probleem: ik heb twee knoppen gemaakt voor de temperatuur te verhogen of te verlagen maar telkens ik hier op druk met mijn vinger verhoog of verlaag ik de graden per 3 of zelfs 4 graden, je moet echt goed drukken en op de juiste plaats in het knopje om juist 1 graden te verhogen of te verlagen. ik werk met de ILI9341 bibliotheek.

Nu weet ik dat je dit fenomeen ook hebt met conventionele drukknoppen die je aan een poort inleest en dit kan opgelost worden door een vertraging van enkele milli seconden toe te voegen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen op een TFT of hangt dit fenomeen ook vast aan de kwaliteit van het schermpje zelf?

ik ben benieuwt naar jullie reacties en alvast bedankt voor het meedenken
de code kan ik nu op dit moment nog niet toevoegen
mvg

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: TFT touchscreen "debounce"

Berichtdoor shooter » 08 Nov 2016, 20:49

kijken of je een knop induwt, dan een timer starten en na de timer weer kijken of de knop ingedrukt is, zo ja dan is de knop aan anders niet.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 97
Geregistreerd: 05 Nov 2014, 22:04

Re: TFT touchscreen "debounce"

Berichtdoor MarcelK » 09 Nov 2016, 21:51

Veel geld voor een 2,8 inch schermpje. voor veel minder heb je een 2,8 inch nextion schermpje wat probleemloos werkt

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: TFT touchscreen "debounce"

Berichtdoor nicoverduin » 09 Nov 2016, 21:57

MarcelK schreef:Veel geld voor een 2,8 inch schermpje. voor veel minder heb je een 2,8 inch nextion schermpje wat probleemloos werkt
Nextion schermen zijn 'resistance touch' terwijl dit scherm 'capacitive touch' is. De Capacitive schermen werken sneller. Maar dan nog is het een hoop geld.
En met de Nextions ben je gelijk van all het gedonder van zelf de TFT te programmeren af.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten