CC3000 WiFi Shield

Arduino shields
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 Sep 2015, 08:42
Woonplaats: Oosterwolde

CC3000 WiFi Shield

Berichtdoor Dalojan » 27 Sep 2015, 10:33

Mijn CC3000 Wifi Shield heb ik getest met de Adafruit CC3000 lib. In de CC3000 bleek de oudste firmware te zitten. Ik heb ook het HTTPserver voorbeeld geprobeerd en dan blijkt dat connecten met het WiFi netwerk soms wel en soms niet lukt en dat het via DHCP krijgen van een IP ook soms een probleem oplevert. Andere voorbeelden van Adafruit geprobeert en dan blijkt dat bij de scan gevonden netwerken iedere keer anders is, soms worden er geen netwerken gevonden en soms een en soms meerdere. Dit lijkt willekeurig te zijn. Internet er op geraadpleegd en blijkt dat de oude firmware niet bug vrij is en dus heb ik de nieuwste firmware er in gezet met de de Adafruit geleverde sketch, eerst met de IDE 1.6.4 en dat ging niet later met 1.0.6 en dat lukte uiteindelijk wel.
Opnieuw begonnen met de voorbeeld sketches van Adafruit wat op zich goed gaat totdat hij een netwerk scan gaat doen. Ook nu weer random een of meer van de aanwezige netwerken gevonden, reproduceert totaal niet! Ook is connecten niet gelukt, en dat lukte soms wel met de oude firmware. Oude firmware terug gezet en daarna wilde het connecten nog steeds niet. Nieuwe firmware weer terug gezet.
Als ik de regel waar in staat if (!cc3000.connectToAP(WLAN_SSID, WLAN_PASS, WLAN_SECURITY)) { vervang door if (!cc3000.connectSecure(WLAN_SSID, WLAN_PASS, WLAN_SECURITY)) { krijg ik wel de melding dat geconnect is maar loopt het blijkbaar vast na de melding dat hij via DHCP een IP gaat ophalen.

Heeft iemand een idee waar het mis gaat en wat er aan te doen is?

Advertisement

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten