Arduino + motorshield + stappenmotor 12V teveel?

Arduino shields
Berichten: 16
Geregistreerd: 05 Jun 2015, 01:01

Re: Arduino + motorshield + stappenmotor 12V teveel?

Berichtdoor Tiriaq » 27 Jun 2015, 17:40

nicoverduin schreef:
Tiriaq schreef:
Ik heb me ook enigszins laten ompraten over wat een Arduino allemaal kan en daarom heb ik toen 28 euro uitgegeven voor een hele set met spullen. Achteraf kan ik daar zelf helemaal niks mee en moet ik veel te veel anderen gaan lastig vallen. Maar hopelijk... ooit, wil ik mijn fotografie eindelijk eens in die high-speed fotografie brengen en op de knal van een buks mijn flitser af laten gaan.
Ik dacht ook misschien dat een stappenmotor soepeler zou lopen dan een DC motor maar nogmaals ik ben een totale newbie.
Een Arduino kan ook onwijs veel. Maar om dat te bereiken is kennis en ervaring nodig. En dat betekent dat er geinvesteerd moet worden in die kennis en tijd voor de ervaring. Helaas slaan veel mensen die 2 punten grotendeels over. Een processor is niets anders dan een domme chip die adhv instructies bepaalde acties uitvoert. Zo was het 40-50 jaar geleden en zo is het nog steeds. Het is de creativiteit van de programmeur die bepaalt hoe die instructies uitgevoerd worden. Vandaar mijn stelling dat dit nog steeds een vak is.


Helemaal mee eens, maar kom tijd tekort elke dag bouwen, nieuwe dingen leren zoals nu weer met een bovenfrees leren werken, met Worbla leren werken, plastimake, kunsthars leren toepassen, airbrush laatst nog en daarvoor veel gereedschappen die nieuw waren voor me. Hiervoor deed ik bijna alleen dingen op de computer maar ben een echte gebruiker van Cubase 7.5, Photoshop CS6, etc tot aan gaming en daar kijk ik vaak genoeg ook filmpjes voor om een techniek te leren. Vooral Photoshop is zo enorm uitgebreid en Cubase mjah dat zal ik nooit helemaal doorkrijgen dat is zo ingewikkeld en dan nog de muziek.

Vandaar dat ik het programmeren overlaat aan anderen. Maar kan je altijd helpen met het bewerken van een foto of het maken ervan.

MVG!

Advertisement

Vorige

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten