Arduino CAN-Bus shield

Arduino shields
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Jun 2015, 11:13

Arduino CAN-Bus shield

Berichtdoor ralf-s93 » 09 Jun 2015, 11:29

hallo,

ik heb 2 CAN-bus shield van sparkfun https://www.sparkfun.com/products/10039
en 2 Arduino uno,s.
ik wil deze met elkaar laten communiceren, heeft iemand hier ervaring mee? hoe moet ik hem bijvoorbeeld bekabelen en programmeren?

bij voorbaat dank,
Ralf

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino CAN-Bus shield

Berichtdoor nicoverduin » 09 Jun 2015, 19:58

Ralf,
Je hebt 2 CAN bus shields gekocht met een bepaalde reden. Heb je dat dan niet eerst voorbereid? Dus het doel bepaald wat je wilt, uitgezocht hoe dat dan zou moeten? Uitgezoch hoe de CAN bus werkt en bedraad moet worden? Of heb je ze zo "in de blind gekocht?"

Heb je die tutorial die ze op de site hebben al eens uitgevoerd?
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino CAN-Bus shield

Berichtdoor shooter » 09 Jun 2015, 20:43

connectie is eenvoudig recht toe recht aan.
een paar afsluitweerstanden en een bibliotheek (librarie) deze is het beste van de leverancier.
het zal echt niet in een keer werken, en bekijk forums met canbus en arduino. bijv op arduino.cc
als engels een groot probleem is en google vertaling bied niet genoeg hulp, dan kun je hier altijd vragen wat er bedoelt is.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Jun 2015, 11:13

Re: Arduino CAN-Bus shield

Berichtdoor ralf-s93 » 23 Jun 2015, 13:27

hoi,
nicoverduin: ik heb 2 CAN-bus shields bestelt om te kijken of het wat is om in de toekomst toe te gaan passen bij bepaalden projecten. de tutorial op de site waar ik ze gekocht heb kreeg ik het ding niet mee aan de praat.

shooter: op de site van arduino.cc kan ik geen project vinden waar dit in is toegepast. weet u misschien nog een beteren tutorial waarin een project met 2 CAN-bus shields word uitgelegd?

wat ik zou willen bereiken met de 2 CAN-shields is om een bijvoorbeeld een bepaalde weerstandwaarde op de ene CAN-bus shield op te zetten en via een CAN lijn naar de andere schield te verzenden zodat ik de waarde hier weer uit krijg en een actie kan laten uitvoeren.

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten