the internet of things

Arduino shields
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 Apr 2014, 20:16

the internet of things

Berichtdoor fenrir » 02 Feb 2015, 15:47

ik zit met enkele vragen en vroeg mij af of er iemand enkele hints voor mij heeft.

ik ben van plan om via een aantal sensoren een paar voltages en mA in te lezen in een arduino uno.

deze gegevens zou ik in een document willen plaatsen( waarvan ik de layout kan beslissen) en daarna uitprinten.

ik heb al wat opzoekwerk gedaan naar het internet of things maar het is nog redelijk vaag.

mijn eerste vraag is , is dit mogelijk met een arduino uno ?
heb ik hiervoor een ethernet shield nodig ?

hoe ga ik dan naar deze website ?

alvast bedankt voor alle hints

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: the internet of things

Berichtdoor nicoverduin » 02 Feb 2015, 16:36

fenrir schreef:ik zit met enkele vragen en vroeg mij af of er iemand enkele hints voor mij heeft.

ik ben van plan om via een aantal sensoren een paar voltages en mA in te lezen in een arduino uno.
Dat kan. Alleen ben ik wel benieuwd hoe jij de mA's wil lezen gezien de resolutie van de ADC of gebruik je iets anders?

fenrir schreef:deze gegevens zou ik in een document willen plaatsen( waarvan ik de layout kan beslissen) en daarna uitprinten.
Ik denk dat je hier toch wat specifieker moet zijn. Soort document? Waar ga je die opslaan? SD kaart? Printen met de Arduino kan je wel vergeten. Er komt nogal wat kijken bij het benaderen van een printer en de USB is geen USBHID. Dan zou er nog een optie zijn.

fenrir schreef:ik heb al wat opzoekwerk gedaan naar het internet of things maar het is nog redelijk vaag.
Misschien dat je zelf wat specifieker moet zijn. IoT is niet meer dan een hype.. Alles op het internet.... niemand die zich verder afvraagt.."Wat dan?". Maar doet het lekker in de commercie :mrgreen:

fenrir schreef:mijn eerste vraag is , is dit mogelijk met een arduino uno ?

Mijn eerste antwoord zou zijn "op dat printen na?" geen idee. Je bent niet duidelijk genoeg lijkt mij.

fenrir schreef:heb ik hiervoor een ethernet shield nodig ?

Als jij het internet op wil (al is het maar een verbinding met je thuis lan) dan heb je of WiFi of Ethernet nodig. Er bestaan Arduino bordjes met ethernet reeds aanwezig en ook modellen met Wifi (dacht ik).

[
fenrir schreef:hoe ga ik dan naar deze website ?
welke website?
alvast bedankt voor alle hints[/quote]
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 16
Geregistreerd: 06 Apr 2014, 20:16

Re: the internet of things

Berichtdoor fenrir » 02 Feb 2015, 17:08

bedankt om te antwoorden,

ik dacht van de waarde in te lezen , deze te defineren in arduino , verder weet ik nog niet goed hoe het werkt.
moet ik dan op voorhand een webpagina creëren en vanuit deze naar de arduino de waarden gaan halen ?

ik zou een arduino yun en een ethernet shield aanschaffen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: the internet of things

Berichtdoor nicoverduin » 02 Feb 2015, 18:45

Ik denk als ik zo jouw reactie lees dat je er beter aan doet om eerst eens wat tutorials te doen en het in je vingers te krijgen. Je hebt nog een heleboel vragen en nog eigenlijk geen idee wat wel en niet kan... Je denkt een yun te kopen, maar als je niets weet van Linux..... veel plezier... En voor een paar waardes op een webpagina.... heb je aan de UNO zelfs voldoende.... Maar als jij nog nooit een webserver gebouwd hebt....... dan zou ik zeker niet verder gaan dan een UNO en een ethernet shield...... Maar goed ieder zijn keus.....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 22
Geregistreerd: 17 Sep 2014, 11:58

Re: the internet of things

Berichtdoor lwilde » 28 Aug 2015, 21:38

Een mooie tool voor de weer gaven kan Blynk zijn, android app deze kan via een enthernet shield of via een usb kabel werken.

MVG l wilde

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten