Ook mij overkomt het wel eens....

Hardware geleverd door Arduino
Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Ook mij overkomt het wel eens....

Berichtdoor nicoverduin » 08 Aug 2014, 16:31

Gisteren en vandaag uitgebreid zitten testen met een 50A PWM die bestuurd wordt door een Arduino UNO (straks alleen de Atmega328P chip). Helaas raakte de 24V ff een van de pinnen.... PWM down en de processor werd een beetje warm.... zeg maar gerust loei heet :mrgreen: Gisteren was er ook al een gesneuveld op de USB...
En dan is het toch wel gemakkelijk als je een wat meerdere Arduino's heb liggen een een zooi 238P chips. Dus de chip vervangen. Vervolgens met een ISP programmer van een goede Uno de Flash uitgelezen (is inclusief de bootloader) en de fuses. De Uno met nieuwe 328P chip aansluiten op de ISP programmer en Flashen. 10 minuten later draait ie weer :)

De 2e is wat lastiger. Daar is de chip wel goed maar is de 16U2 (USB driver) einde oefening. Dat wordt een SMD klussie... eerst maar ff een paar 16U2's bestellen en dan wederom van een goede de flash uitlezen en na de chip te hebben vervangen het board weer flashen. Ik heb ook nog ergens een MEGA2560 liggen met hetzelfde probleem.... Doe we maar gelijk 2 in een keer.....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Ook mij overkomt het wel eens....

Berichtdoor shooter » 08 Aug 2014, 21:08

fuses en flash, je bent weer goed bezig, maar goed dat het geen 100 kW motor is, ja gaat ook hoor via een arduino.
heb er ook al ervaring mee, hoor dat er veel fout gaat.
gelukkig nooit mijn schuld geweest.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten