Camera OV7660

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 8
Geregistreerd: 14 Mei 2013, 20:41

Camera OV7660

Berichtdoor eenander » 20 Jun 2014, 20:22

Ik wil een camera van het type OV7660 aansluiten op mijn Arduino. Nu kom ik op internet een hoop informatie tegen maar niet hoe ik de camera aansluit. Ik begrijp dat je de SDL en de SDA gebruik maar ik lees nergens dat de camera I2C heeft of een adres. Wat is SCCB? Waarom zijn er datalijnen (D0 t/m D7) als hij via I2C communiceert? Ik zie ook dat er een shield is voor de camera. Ik weet niet of dat shiel puur is om de beelden van de camera op een scherm te tonen of om de beelden van de camera op te halen. Ik heb wel beelden gezien van mensen die de camera beelden toonden op de PC via de usb aansluiting.

www.github.com/JorgeAparicio is een goede hulp alhoewel daar de 7670 wordt beschreven. Mijn OV7660 heeft 20 aansluitingen en de OV7670 18.

Is er iemand die ervaring heeft met de OV7660 aansluiten en beelden ophalen?

Met andere woorden, ik zie mogelijkheden maar geen begin (hoe verbind ik de Arduino aan de camera).

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Camera OV7660

Berichtdoor nicoverduin » 21 Jun 2014, 07:39

Ik merk dat je al een tijdje op zoek bent, want volgens mij is deze vraag al eerder gesteld. Echter het helpt als je de links geeft van die camera die je hebt. SCCB = Serial Camera Control Bus.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 26
Geregistreerd: 06 Jun 2014, 00:07

Re: Camera OV7660

Berichtdoor raduen » 07 Aug 2014, 23:30

Hallo eenander,

Ben je wat wijzer geworden?
Ik probeer het zelfde al jij maar nog steeds niet gelukt.

Ik kom ook verschillende sites tegen maar om eerlijk te zijn iedereen doet als of iedereen als weet hoe het moet.
Ik heb geen probleem om klein te beginnen heb ik ook geprobeerd maar af en toe een grote stap is ook leuk en een soort plaatje waar de draden moeten en stukje code om te beginnen is moeilijk.

Men verwijst vaak naar een link en forum draad, maar die heb ik allemaal al 10x gelezen en komt niet uit en zet een vraag uit en men verwijst naar een draad op de zelfde forum.
Daar leggen ze het uit alsof iedereen bijna alles al weet.

Ik heb weer wat gevraagd en ben weer bezig om hier en daar info te krijgen mocht het lukken dan laat ik je meer weten.

Raduen

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten