Voeding Arduino MKR Wan 1300

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Dec 2020, 18:05

Voeding Arduino MKR Wan 1300

Berichtdoor Cornetje » 23 Dec 2020, 18:33

Hallo mede forum leden,

Sinds een paar weken ben ik me gaan verdiepen in Arduino om verschillende sensoren te gaan gebruiken aan het KPN LoRa netwerk. Een echte newbie dus, met vemoedelijk bijbehorende newbie vragen :)

Voor mijn eerste experiment heb ik een MKR Wan 1300 gekocht met een ENV Shield (tbv temperatuur, luchtdruk, vochtigheid, lichtsterkte en UV).
Eigenlijk is het me best snel gelukt om door middel van de Arduino software een scriptje op mijn device te plaatsen wat iedere 5 minuten een payload naar het LoRa netwerk schrijft.

So far, so good....
In de volgende stap wilde ik mijn device ergens anders plaatsen dan naast m’n PC. Nu had ik begrepen dat ik een MKR Wan kon voeden dmv twee AA of AAA batterijtjes. Echter, wanneer ik die aansluit gebeurt er helemaal niets. Ook wanneer ik mijn device weer aan de USB aansluit blijft het stil. De power LED gaat wel branden, maar ik moet opnieuw mijn software uploaden.

Feitenlijk heb ik twee vragen.
1. Zijn 2 AAA batterijtjes wel voldoende om een MKR Wan 1300 van stroom te voorzien om vervolgens te kunnen werken?
2. Moet ik nog andere handelingen uitvoeren om de software “permanent” op de device te zetten zodat die automatisch weer start als deze van stroom wordt voorzien?

Wie o wie kan mij antwoord geven?
Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt !

Pieter

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Voeding Arduino MKR Wan 1300

Berichtdoor shooter » 23 Dec 2020, 21:02

Ik heb helaas nog geen mkr, dus kan het niet proberen, maar 2 batterijtjes zou voldoende moeten zijn om het bordje te laten draaien op 3.3 Volt, zet nergens 5 Volt op want dan sterft het boardje, reset het bordje dan gaat de software lopen, behalve als er iets staat als while (!=serial) {}.want dan blijft het spul precies daar staan.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Dec 2020, 18:05

Re: Voeding Arduino MKR Wan 1300

Berichtdoor Cornetje » 23 Dec 2020, 23:55

Dank je wel, Shooter.....

letterlijk: while (!=serial); stond als eerste regel in mijn code binnen de ‘void setup()’.
Waarom weet ik niet. Vast gekopieerd uit een sample bestand, maar veroorzaakte uiteindelijk wel dit probleem.

Ik heb deze uit gemarkeerd, geupload, USB eruit, batterijtje erin en zie vrijwel direct data binnen komen op het KPN Things netwerk.
Daarmee is de andere vraag inderdaad ook beantwoord: Ja, het ding draait op 2 AAA batterijtjes.

Nu maar eens kijken of er ergens een kastje te koop is waar een MKR met shield en batterijhouder netjes in past.

Groet,

Pieter.

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Voeding Arduino MKR Wan 1300

Berichtdoor shooter » 24 Dec 2020, 17:47

ik hou ervan als een plannetje lukt, soms is het erg simpel
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten