Easydrivers + stepper motor

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor moegibike » 22 Apr 2013, 21:55

kheb net even ge googlet naar easy driver , ziet er gewoon uit als een normale driver kaart die ik ook gebruik . alleen de ..input ground bij dir en step is gedeeld , maar dat kan gewoon . 4 wire out voor de stappenmotor , aansluiting voor de 12v voor de motor , 5 v board spanning [ wel met dezelfde + en - aansluiten vanwaar de voeding komt , dus geen andere - draad erop zetten , alleen die bij de 5v plus bijhoord ] en je kunt de current instellen zie ik , met een V meter op de pinnetejes zetten en de potmeter draaien totdat je de juiste amp voor de motoren hebt ingesteld [ hier is een tabel voor ] pas wel op dat je niet wegschiet met je voltmeter pinnetejes en perongeluk de andere ernaast raakt , meestal is het dan einde verhaal van de chip . [ ik plak ze meestal af om problemen te voorkomen ] zit me alleen af te vragen of je de enabled moet doorlussen ? vrijgave van de motoren ? hoe zit dat met je mach als je start ? moet je hem resetten en geeft die dan alles vrij of blijft er de ..noodknop .. branden ? gooi eens bij input pins je e stop eruit , dus alles op 0 zetten ? als mach werkt dan worden de x,y,z,a buttons in je hoofdscherm groen als je... ref all home ... indrukt .

Advertisement

Berichten: 14
Geregistreerd: 12 Apr 2013, 22:25

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor kevindejongh » 22 Apr 2013, 22:06

Nou als ik een klein test programmatje op me arduino zet doet de motor het. Maar mach3 met een modbus code doet de motor niks. Krijg het niet aan de gang.

Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor moegibike » 22 Apr 2013, 22:24

en je hebt geen speciale macro nodig om het te laten draaien . mach3 werkt met g- codes en m- codes , met een interface is dit om te zetten naar elke machine taal , of voor mach3 een mod of plugin gebruiken .mach3 is vbscript taal . je kunt helemaal zelf schrijfen wat de motoren moeten doen of via een drawing alles laten uitrekenen door het prog en klaar .
ik gebruik voor mijn cnc autocad om de vorm te tekenen en afhangkelijk van het ontwerp gebruik ik 2Dcut of 3D cut , even aanklikken welke frees en wat de frees moet doen [ diepte , insteek en welke lijn te volgen ] en je laat het prog direct in mach3 en klaar ben je . je voorbeeld van hoe het word , geeft 2D cut 3dimensionaal weer .tis echt simpel tegenwoordig , vroeger moest ik alles met de hand schrijven , 2 dagen bezig met een prog waar ik nu 10 min over doe .
maar zoals ik het zie moet arduino gewoon de drivers van jou kunnen aansturen , probeer eerst eens zonder de mach 3 alles aan het draaien te krijgen , dus alleen via arduino en de drivers en je stappenmotoren . dan weet je zeker dat je hardware werkt . zal eens kijken hoe arduino de usb signalen uitgeeft aan de pinouts , misschien kan ik er wel een interface voor maken .

Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor moegibike » 22 Apr 2013, 22:31

denk dat als je snel wilt werken en makkelijk met je cnc je beter een breakoutboard kunt nemen . kheb er hier nog wel 1 liggen , pb me even waar je ongeveer in het land zit . misschien kunnen we dit samen even testen voor je en je kunt zien hoe zo,n board werkt .

Berichten: 14
Geregistreerd: 12 Apr 2013, 22:25

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor kevindejongh » 22 Apr 2013, 22:39

Nou de hardware doet het als ik een test programma op me arduino zet gaat de motor draaien. Maar moet ik nog een programma of iets maken om het met mach3 te laten werken. Zou ik ook heel makkelijk met een ander programma kunnen testen?

Berichten: 14
Geregistreerd: 12 Apr 2013, 22:25

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor kevindejongh » 22 Apr 2013, 22:39

Kom trouwens uit Noord Brabant

Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

Re: Easydrivers + stepper motor

Berichtdoor moegibike » 22 Apr 2013, 23:19

ik zie net dat er een arduino g code software is . en een duitser er al mee bezig is dit om te zetten voor een cnc machine ? http://reprap.org/wiki/Arduino_GCode_Interpreter

de g codes uitleg voor arduino http://reprap.org/wiki/G-code

Vorige

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten