Aantal sensoren op I2C van Arduino Due

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 19
Geregistreerd: 06 Sep 2018, 10:32

Re: Aantal sensoren op I2C van Arduino Due

Berichtdoor PE2BS » 20 Okt 2018, 20:02

De stroom door de beide draden klopt wel. Ga op zoek naar een mogelijkheid voor draadloze communicatie.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Aantal sensoren op I2C van Arduino Due

Berichtdoor shooter » 21 Okt 2018, 14:08

100 meter is wel overdreven want I2C was bedoeld voor de comms binnen een televisie, maar je kunt best een eind komen, max is wel 10 meter, dan wordt het wat langzamer, maar als je dat in je programma goed hebt (dus terugkoppeling van de signalen) en netjes afsluiten aan beide uiteinden en onthoudt wat de invloed is van je netwerk zoals ster of serie etc dan gaat het best goed.
bij een flatribbon heb je veel last van storingen omdat het niet getwist/afgeschermd is etc.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 19
Geregistreerd: 06 Sep 2018, 10:32

Re: Aantal sensoren op I2C van Arduino Due

Berichtdoor PE2BS » 21 Okt 2018, 16:49

Koepel gaf aan dat 50cm maximaal is en dat komt wel overeen met communicatie binnen een apparaat. Binnen die lengte is er ook geen probleem met de sensoren en de klok. Maak ik de draden langer dan zie ik op de scoop het afronden van de opgaande flank bijzowel de SCL als de SDA. De communicatie wordt instabiel. Ik gebruik de include files van Adafruit voor zowel de sensoren als de klok. Op de scoop (met ondersteuning voor de I2C-bus) zie ik dat de ack terugmelding lijkt te ontbreken. Mogelijk dat hier een probleem zit maar het kost mij teveel tijd om de oorzaak te zoeken. Ik hoop dat communicatie door de ether sneller te regelen valt. Lange draden voor de I2C pikken vast ook veel hf op (ik ben zendamateur) dus de kans dat het alsnog gaat lukken over de 4 meter via I2C is klein.

Vorige

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten