Cnc macro clicker idee

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 Apr 2018, 16:33

Cnc macro clicker idee

Berichtdoor keihoop » 26 Apr 2018, 16:45

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van arduino maar wil al een tijdje iets bouwen.
Nu heb ik het idee om een soort Cnc router te maken die d.m.v een camera
een telefoon scant en als hij dan een bepaald beeld ziet om dan op een bepaalde
positie te klikken. Ongeveer het idee van een 3D printer maar dan met een pen
die op een beeldscherm klikt. Nu zou ik niet weten waar ik moet beginnen.
Ik weet wel wat ik ongeveer nodig heb qua motors, de arduino en motor drivers.
Het mechanische deel is geen probleem daar heb ik al een idee voor.

als iemand me in de goede richting kan sturen hoe ik dit het beste aan zou
kunnen pakken zou dat fijn zijn.
sorry als ik deze post op het verkeerde subforum heb geplaatst.

alvast bedankt!,

Robin

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Cnc macro clicker idee

Berichtdoor nicoverduin » 26 Apr 2018, 18:05

Vergeet de Arduino en begin met minimaal een dikke Raspberry PI of groter. Daarnaast zou ik bij mijzelf een checken of dit niet een beetje te hoog is gegrepen wegens ervaring met software.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: Cnc macro clicker idee

Berichtdoor Gompy » 05 Mei 2018, 20:26

nicoverduin schreef:Vergeet de Arduino en begin met minimaal een dikke Raspberry PI of groter. Daarnaast zou ik bij mijzelf een checken of dit niet een beetje te hoog is gegrepen wegens ervaring met software.


Niet iedereen wordt zoals jij geboren als alles kenner, ze moeten dat eerst leren.
Het zijn dan ook ook de mensen die op dit forum proberen hun kennis op te doen.

Het zou je sieren als je je kennis met deze mensen zou delen ipv ze de grond in te boren.

Mvg, Rob

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Cnc macro clicker idee

Berichtdoor Koepel » 05 Mei 2018, 21:03

@keihoop, voor het beoordelen van beelden heb je inderdaad iets stevigers nodig. Op de Raspberry Pi is image processing mogelijk. Omdat de Raspberry Pi eigenlijk een gewone linux computer is, kun de image processing eerst in linux op een desktop computer uitproberen. Je kunt gewoon een webcam (ik gebruik altijd gangbare Logitech webcams) aansluiten op de Raspberry Pi, net zoals op een computer.

@Gompy, mensen die zeggen: "Het zou je sieren dat..." zitten er bijna altijd naast. Nico heeft veel ervaring, zijn antwoord was precies to-the-point en hij probeerde om gebruiker keihoop een teleurstelling te besparen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: Cnc macro clicker idee

Berichtdoor Gompy » 05 Mei 2018, 21:15

Een teleurstelling is het pas als niet die hoognodige hand toegestoken wordt.

Nico zou als "docent" toch moeten weten dat mensen eerst moeten leren voor ze zo "begaafd" als Nico zijn.
Echter leert de ervaring dat omhoog gevallen personen zich al snel boven het "klootjes volk" verheven voelen.
Kennis delen is een gevaar voor deze mensen want veronderstel dat een ander net zoveel weet als dat zij doen.....dan zijn ze overbodig.


Waar is dit forum eigenlijk voor.....om kennis uit te wissel en te leren toch, of vergis ik me daarin ?

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Cnc macro clicker idee

Berichtdoor nicoverduin » 05 Mei 2018, 21:25

Gompy schreef:
nicoverduin schreef:Vergeet de Arduino en begin met minimaal een dikke Raspberry PI of groter. Daarnaast zou ik bij mijzelf een checken of dit niet een beetje te hoog is gegrepen wegens ervaring met software.


Niet iedereen wordt zoals jij geboren als alles kenner, ze moeten dat eerst leren.
Het zijn dan ook ook de mensen die op dit forum proberen hun kennis op te doen.

Het zou je sieren als je je kennis met deze mensen zou delen ipv ze de grond in te boren.

Mvg, Rob

En hoe denk jij dat die kennis er ooit gekomen is? Ik had hem kunnen laten aanmodderen voor een maandje of wat om hem tot de conclusie te laten komen dat ie het niet gaat redden. De meesten hier willen gelijk gaan rennen terwijl ze toch echt eerst moeten leren lopen. Dat jullie (sommigen) dat niet willen horen is jammer.
Maar maak je geen zorgen zo vaak reageer ik al niet meer...
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: Cnc macro clicker idee

Berichtdoor Gompy » 05 Mei 2018, 21:35

Ze leren op te staan, maar ook dat belet je ze......je zegt eigenlijk zoek het zelf maar uit hoe je dat doet.
Op mijn 52e ging ik samen met mijn college nog naar school om bij te leren in een voor ons onbekend vakgebied.
De "docenten" lieten ons gewoon (inderdaad) aanmodderen ipv te helpen.
In hun ogen waren wij de "onnozelen" en waren zij verheven tot goddelijke hoogheden door hun kennis.
Vanaf die tijd heb ik totaal geen respect meer voor zgn docenten, het zijn zielige figuren die zichzelf niet kunnen verplaatsen in de personen die juist de kennis willen leren.

Mvg, Rob

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten