Bewegingsensor die LEDs aanzet...

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 26
Geregistreerd: 01 Okt 2017, 14:23

Bewegingsensor die LEDs aanzet...

Berichtdoor Dracul » 01 Okt 2017, 14:35

Zoals aangegeven, ik ben een volledige beginner...

Ik heb inmiddels een pop voor Halloween voorzien vanzelf aanelkaar gesoldeerde LEDs, weerstand en batterij. Dit is gelukt en ziet er gaaf uit, zeker in het donker.

Nu wilde ik het naar 'the next level' nemen, en eigenlijk dat de LEDs pas aanspringen op het moment dat er beweging gedetecteerd werd.

Ik naar de plaatselijke electronicazaak hier in Groningen, en ben uiteindelijk met een aantal items de deur uitgelopen, waarvan ik mij afvraag of ik überhaupt nu alle spullen heb die ik hiervoor nodig zou hebben... en... of het niet gemakkelijker zou kunnen...

Wat ik heb:

Velleman Arduino Uno
Velleman Arduine Pir Motion Sensor
een aantal knipper LEDs
Draadbruggen male/female

Hiermee zou het volgens de man achter de balie moeten kunnen... was helaas niet zo spraakzaam, dus...

Is het überhaupt niet mogelijk om die bewegingsensor tussen mijn eerste opzet te solderen? Dat hij in het geval van beweging stroom doorlaat zodat de LEDs gaan knipperen? Of stel ik het me nu te eenvoudig voor?

Ik heb net een LED werkend gekregen op de Arduino Uno (rechtstreeks op de 3.3 V en de GND aangesloten). Maar ja, het moeten er 2 zijn (2 ogen). Heb je dan zo'n 'breadboard' nodig?

Anyway, jullie merken wel, het heeft tot nu toe meer vragen opgeroepen dan dat het bezoekje aan de winkel beantwoord heeft.

Inmiddels een aantal uren zitten kijken op youtube, en Arduino for Dummies aan het lezen, maar elke keer blijkt dat voor een eerste experimentje ik de benodigde materialen niet heb. ... Misschien dan toch maar een starterset aanschaffen?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Bewegingsensor die LEDs aanzet...

Berichtdoor nicoverduin » 01 Okt 2017, 16:25