Tiny RTC i2c moduul

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 29
Geregistreerd: 01 Dec 2012, 18:34

Re: Tiny RTC i2c moduul

Berichtdoor h.lith » 30 Jan 2013, 21:50

OK,, Dus het probleem zit hem in de powerstartup.
Die verloopt niet goed lijkt het, lijkt mij dan toch echt iets met de software te maken te hebben.
Tijdens het opstarten gebeurt er nog al het een en ander (vooral ook in de krochten van de firmware van de chip) kan ik me voorstellen, Maar ook het programma dat je er zelf in zet kan net iets missen.
Om een en ander uit te sluiten is het het snelste om er inderdaad even een andere (wat is het een 1302 of een 1307)chippie aan te sluiten, elimineren noemen ze dat :o))
Je kan ook wereldwijd zoeken, je bent vast niet de eerste die tegen dit probleempje aanloopt, in elk geval ben ik benieuwd waar het op uitdraaid, helaas ben ik niet ingeweijd in deze materie, maar weet wel iets van systematiek van foutzoeken, vandaar ook mijn interesse.
Groet, Henk

Advertisement

Berichten: 14
Geregistreerd: 26 Jan 2013, 16:18

Re: Tiny RTC i2c moduul

Berichtdoor A.Voorn » 30 Jan 2013, 23:45

Probleem opgelost, een smd weerstandje in serie met de batterij naar de 1307 liet niet genoeg spanning door.
Bij deze een ieder nog bedankt voor het meedenken.

Ad..

Berichten: 29
Geregistreerd: 01 Dec 2012, 18:34

Re: Tiny RTC i2c moduul

Berichtdoor h.lith » 31 Jan 2013, 00:35

Ok Ad,, mooi, de vraag is nu of er een verkeerde werstand in zat? of de schakeling trekt te veel stroom, dus mogelijk toch een defect in het cloc IC?
Is er een hardware schema van dat Klokje als geheel, zodat je kan zien dat Het punt(3) Vbat, via een weerstandje gevoed wordt.
Zelf heb ik altijd de grootste moete om schema's te vinden van its technisch.
Groet, Henk

Berichten: 14
Geregistreerd: 26 Jan 2013, 16:18

Re: Tiny RTC i2c moduul

Berichtdoor A.Voorn » 28 Feb 2013, 22:28

Het nieuwe printje is binnen en werkt zoals het moet.
Nog een ieder bedankt voor zijn input.

Ad..

Vorige

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten