Keuze Arduino.

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 15
Geregistreerd: 15 Jan 2017, 22:14

Keuze Arduino.

Berichtdoor anthony » 18 Jan 2017, 20:17

Er zijn nog al war arduino's op de markt.

Nu is het volgende.
Aangezien de normalen Aquarium computers een vermogen kosten.
Zit ik toch te denken om dit met één Arduino op te lossen.

Wat wil ik met de Arduino doen?

- Temperatuur meten.
- Relay's schakelen.
- Led dimmen.

Event een touchscreen.


Nu is de vraag welke Arduino pas het best bij mijn?

Verder ben ik nog een noop in Arduino.
Liefst wil ik meteen een goede Arduino om de basis te kennen en ik niet weer voor een nieuwe Arduino moet gaan kijken
Anthony,

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor Koepel » 18 Jan 2017, 20:40

De Arduino Uno is nog steeds het beste om mee te beginnen.

Wanneer je met 12V bezig bent en een draad van 12V op de Arduino Uno laat vallen, dan is het waarschijnlijk stuk. Dus misschien heb je toch nog een andere nodig ;)
Een extra Arduino Uno om zomaar wat te proberen is reuze handig. Ze hoeven niet duur te zijn. Een clone kost 3 euro : https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-high-quality-UNO-R3-MEGA328P-CH340G-for-Arduino-Compatible-NO-USB-CABLE/32522378826.html
De goedkope clones gebruiken een CH340G chip als usb-serial chip. Dat is een goede chip, maar je hebt wel een aparte driver nodig: http://www.wch.cn/download/CH341SER_EXE.html.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor nicoverduin » 18 Jan 2017, 20:51

De UNO is ruim voldoende voor een paar sensoren. Voor het display kun je jezelf stuk lopen op de tft schermen of een Nextion scherm gebruiken. Daar is de ontwikkeling veeeeeeeeel eenvoudiger voor (gewoon painten met een editor) en dan via een seriele verbinding mee praten. Het kwartje moet even vallen maar uiteindelijk merk je dat men veel zelfstandiger worden. Ze zijn iets duurder dan gewoon TFT schermen maar het verschil is dat de code in de Arduino veel eenvoudiger en overzichtelijker wordt.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 15
Geregistreerd: 15 Jan 2017, 22:14

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor anthony » 18 Jan 2017, 21:28

Bedankt mannen!

Ik wil minimaal één 8 relay kaart hier mee aansturen.
Ik heb even naar de Nextion schermen gekeken. En inderdaad dit is wel iets moois!
Eerst maar is met de arduino aan de gang om de basis te kennen het scherm komt later wel ;)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor nicoverduin » 18 Jan 2017, 21:52

Zo is het
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 118
Geregistreerd: 28 Dec 2014, 23:20
Woonplaats: Bilzen BE

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor Dries » 19 Jan 2017, 16:18

Dag Anthony, ik ben juist met Nextion begonnen en is inderdaad niet zo moeilijk éénmaal je ermee vertrokken bent. ik ben ook bezig met mijn aquarium te automatiseren, nu heb ik al een dimmer, thermostaat, automatische plantbemester maar nu volgt de uitdaging om alles in één Arduino te gaan steken ipv 3 verschillende Arduino's die nu dienst doen.

Berichten: 15
Geregistreerd: 15 Jan 2017, 22:14

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor anthony » 19 Jan 2017, 19:06

Dries schreef:Dag Anthony, ik ben juist met Nextion begonnen en is inderdaad niet zo moeilijk éénmaal je ermee vertrokken bent. ik ben ook bezig met mijn aquarium te automatiseren, nu heb ik al een dimmer, thermostaat, automatische plantbemester maar nu volgt de uitdaging om alles in één Arduino te gaan steken ipv 3 verschillende Arduino's die nu dienst doen.


Netjes Dries.

Het samen voegen moet toch niet al te groot probleem zijn?

Berichten: 118
Geregistreerd: 28 Dec 2014, 23:20
Woonplaats: Bilzen BE

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor Dries » 20 Jan 2017, 09:51

ik ga mijn best doen Anthony :mrgreen: ik ben ook nog niet zo lang met Arduino bezig maar ik heb het gevoel soms dat ik nog moet leren lopen op dit gebied.

Berichten: 15
Geregistreerd: 15 Jan 2017, 22:14

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor anthony » 21 Jan 2017, 18:52

Dries schreef:ik ga mijn best doen Anthony :mrgreen: ik ben ook nog niet zo lang met Arduino bezig maar ik heb het gevoel soms dat ik nog moet leren lopen op dit gebied.


Komt goed!

Ik dacht vandaag ook van start te kunnen gaan maar helaas.
Vandaag me pakketje ontvangen met wat ik besteld had. Echter klopt de bestelling niet :x

Mis me Arduino, Temp sensor, Breadboard. Hier in plaats zijn andere onderdelen voor geleverd lijkt wel of ik heb een bestelling van iemand anders.

Berichten: 118
Geregistreerd: 28 Dec 2014, 23:20
Woonplaats: Bilzen BE

Re: Keuze Arduino.

Berichtdoor Dries » 21 Jan 2017, 20:42

Flink balen :cry:

Volgende

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten