welke sensor kan ik gebruiken

Hardware geleverd door Arduino
Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: welke sensor kan ik gebruiken

Berichtdoor Koepel » 28 Aug 2016, 15:49

Mijn vorige bericht ging niet helemaal goed. Ik gebruikte "[ code2=cpp ]" in plaats van "[ code ]". Nu is de rechterkantlijn fout, de urls kloppen niet, op sommige browsers doet het font raar, en de knop "Edit" was niet zichtbaar dus ik kon het niet wijzigen :(

@mattheijer, Mijn conclusie was eigenlijk dat het niet werkt. 6 cm tape geeft 15 pF. Dat is echt veel te weinig. Dat kan alleen maar erg onbetrouwbaar worden.
De sketch had ik alleen geplaatst ter referentie omdat ik de informatie in de header had verzameld. De sketch zelf heb ik niet eens naar gekeken, maar gekopieerd van http://www.circuitbasics.com/how-to-make-an-arduino-capacitance-meter/.

In mijn sketch staat een ook link naar deze pagina (scroll down voor "Level sensor") : http://husk.eecs.berkeley.edu/courses/cs294-84-fall12/index.php/P3-Drinke.
Hun conclusie is: "...making the signal unreliable in everyday use...".

Advertisement

Berichten: 109
Geregistreerd: 05 Dec 2014, 22:09

Re: welke sensor kan ik gebruiken

Berichtdoor Palumbus » 13 Nov 2016, 16:57

Ik zelf ben ook hier mee bezig met v2 van mijn droogkast
Deze keer wifi ipv bluetooth en een remote nextion scherm voor monitoring in de huiskamer.

Toevoegen van een sensor aan de luchtbevochtiger stond ook nog op mijn lijstje
De bevochtiger werkt met 0,5 liter petfles.

'Iets in de fles inbouwen' moet denk ik wel lukken, of in iedergeval te proberen zijn.

Dus ik werd getriggerd door dit:
shooter schreef:iets mooier:
een optische sensor rond een pijpje, als het water op is dan is er geen lens meer dus stopt de sensor met het ledje te ontvangen (dit moet wel in het donker)


Hoe moet ik dit zien ?

Een andere optie is om een drukgevoelige weerstand te gebruiken om in stappen het resterende water te meten. Bv 100%, 75%, 50%, 25% en leeg

Met een beetje uitproberen moet dat ook wel lukken

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: welke sensor kan ik gebruiken

Berichtdoor shooter » 14 Nov 2016, 23:56

een drukweerstand kan ook prima natuurlijk, je kunt ook een potmeter en een veer gebruiken dan kun je het gewicht van de fles meten en die analoog verwerken.
paul deelen
shooter@home.nl

Vorige

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten