Koppelen en bouwen van Hardware

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 43
Geregistreerd: 10 Nov 2012, 09:30
Woonplaats: Kan gebied

Koppelen en bouwen van Hardware

Berichtdoor dylantje » 10 Nov 2012, 09:37

Newbie hier...

Ik heb een ethernetboard, met een losse usb module.
Ik weet dat ik het board moet aansturen [ een sketch uploaden ] via de usb.
Alleen weet ik niet hoe de usb aangesloten moet worden op het board.[ en voordat ik weer alles nieuw kan bestellen, is de 2de al [ kwam rook uit alles ],...]
Ik zie pinnetjes die precies in elkaar lijken te passen [ als bij het board en de usb het logo boven zitten..]
Alleen past eea dan weer niet in de box voor de arduino...
Ik heb draadje met stekkers erbij... Maar hoe zet ik die usb weer vast in mijn boxje?

Dus eigenlijk te veel vragen...

Wat ik zoek is wat foto's van een correcte aansluiting van een ethernet board met usb...
Of een how to zou ook mooi zijn [ op youtube alleen veel te vinden over de uno ]

Hoor graag...

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 188
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:12

Re: Koppelen en bouwen van Hardware

Berichtdoor Duality » 12 Nov 2012, 04:17

heb je meschien een link naar het type ethernetboard dat je hebt of een model number ? of iets in die geest :)?
dus eigenlijk graag wat meer details :)


Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Koppelen en bouwen van Hardware

Berichtdoor pjh » 13 Nov 2012, 10:29

Het USB kaartje dat je hebt, heeft als ik het goed begrijp, géén 100nF condensator.
Volgens jouw link:
The external reset line mirrors the DTR line of the virtual serial device on the computer. It's typically connected to the reset line of the connected board (e.g. an Arduino Ethernet board) through a 100 nF capacitor, allowing the board to reset on upload

Waarschijnlijk lukt het wel als je tussen de resetpin van je USB en arduino zet. Ik werk zelf met USB kaartjes van aBay die dit automatisch doen.
Laat maar weten als het niet werkt.

Hier lelijk aansluitschema USB. Let vooral op de blauwe DTR lijn die via een 0,1uF condensator op de reset pin staat.
http://huinink.info/wp-content/uploads/ ... luiten.png

Berichten: 29
Geregistreerd: 01 Dec 2012, 18:34

Re: Koppelen en bouwen van Hardware

Berichtdoor h.lith » 03 Dec 2012, 16:03

Waar kan ik "uberhoubt" schema's en/of beschrijvingen vinden van de micro controlers die Arduina gebruikt.
Het lijkt mij van belang om een goed inzicht te hebben van alles wat er in de chip zit, aan timers poorten, ad converters interupt controlers en noem maar op.
Voor de 80C535/537 enz. is de wereld te vinden.
Zijn er ook goeie boeken over misschien? Duits of Engels? (liever geen italiaans) in het Nederland vind je denk zowiezo geen moer.
Groet, Henk

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Koppelen en bouwen van Hardware

Berichtdoor pjh » 03 Dec 2012, 22:32

dylantje lijkt niet te bekennen...
En met Arduina bedoel je Arduino. No? Si? Arduina is wel een mooie naam. Zou ik best een datasheet van willen heben...
Datasheet ATMega328P-pu is te vinden op ATMEL-site. Hier de link: http://www.atmel.com/Images/doc8271.pdf of de kleine versie: http://www.atmel.com/Images/8271S.pdf Staat alles in volgens mij. Of is het niet wat je zoekt?

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten