Blue Screen bij VLC Media Player en aangesloten Leonardo

Hardware geleverd door Arduino
Gebruikers-avatar
Berichten: 6
Geregistreerd: 19 Nov 2015, 10:57

Blue Screen bij VLC Media Player en aangesloten Leonardo

Berichtdoor Moomin » 27 Jun 2016, 00:08

Hallo allemaal,

Ik heb een merkwaardig probleem met een Arduino Leonardo.

Ik heb een laptop met Windows 7 Home Premium en ik gebruik al geruime tijd VLC Media player om een externe bewakingscamera op het scherm weer te geven. 's avonds sluit ik de computer af door hem in de sluimerstand te zetten. Dit gaat altijd goed zonder enige foutmelding o.i.d.

Sinds kort gebruik ik deze computer ook om een programma op te starten via een keystroke afkomstig van een Leonardo. Dit werkt prima op zich, echter als ik ook VLC Media Player open met een beeld (externe camera of webcam) en ik zet de computer in sluimerstand zonder eerst VLC Media Player af te sluiten dan krijg ik een blauw scherm (ook wel Blue Screen Of Death genoemd, zie afbeelding 1) en de computer start vervolgens automatisch opnieuw op.

Dus samengevat:

1. Als ik gebruik maak van VLC Media Player met beeld zonder aangesloten Leonardo dan kan ik de computer probleemloos in de sluimerstand zetten.
2. Als ik gebruik maak van de keystrokes afkomstig van een Leonardo en ik gebruik geen VLC Media Player, dan kan ik de computer probleemloos in de sluimerstand zetten.
3. Als ik gebruik maak van VLC Media Player zonder beeld en met aangesloten Leonardo dan kan ik de computer probleemloos in de sluimerstand zetten.
4. Als ik gebruik maak van VLC Media Player met beeld en met aangesloten Leonardo en ik zet de computer in de sluimerstand, dan krijg ik een blauw scherm.

Het gaat dus fout als ik VLC Media Player gebruik met beeld en aangesloten Leonardo. Ik heb dit ook getest met Media Player Classic en daar had ik exact hetzelfde probleem.

Aan de foutcode te zien is er duidelijk een USB Driver conflict (zie afbeelding 2). Moet ik zoeken in de richting van de USB Vendor and Product ID Definitions?

Ik zou vooralsnog niet weten hoe dit conflict is op te lossen.

Hopelijk herkent iemand dit probleem. Alvast bedankt voor de reacties.
Bijlagen
Blue Screen 1.jpg
Blue Screen 1.jpg (46.53 KiB) 2226 keer bekeken
Bugcode_USB_Driver Properties 1.jpg
De gedetailleerde foutcode van het blauwe scherm.
Bugcode_USB_Driver Properties 1.jpg (32.35 KiB) 2226 keer bekeken

Advertisement

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten