alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Jun 2016, 18:13

alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Berichtdoor domoticz » 15 Jun 2016, 18:34

Heb hier een synology nas met domoticz. Waar momenteel alleen de slimme meter en squeezebox op aangesloten zit. Nu wil ik met een arduino mega 2560 het alarmsysteem koppelen. Dus aanschakelen, uitschakelen, alarm melding van de betreffende zone, en meldingen resetten. De arduino mega 2560 kan aangesloten worden op de synology. Maar ik moet volgens mij in de arduino de contacten programmeren. Enig idee of dit wel allemaal mogelijk is? Tevens zijn de uitgangen van de galaxy g2-20 ook te programmeren, er zit een trigger header op met 8 programmeerbare contacten. Uitgangen zijn programmeerbaar van 0v naar 12v of van 12v naar 0v. En ik kan zelf aangeven inbraak,brand, sabotage, accu laag, etc....

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Berichtdoor nicoverduin » 15 Jun 2016, 19:15

Nou weet ik dat je ons als "goden" ziet :mrgreen: :mrgreen: Maar het is mij niet geheel duidelijk waar jij het nu eigenlijk over hebt. waar een nas en een squeezebox???? op zit. Daarna wil je een mega aan het alarm systeem koppelen.. Alsof wij weten wat een galaxy g2-20 is en wat het kan enz enz.
Maak eens een plaatje (stukje architectuur van de apparaten en verbindingen) en leg uit wat je nu wilt en waar al die toeters en bellen voor dienen.
Als jij pinnen van de Mega moet gebruiken, maak een lijstje van elke pin die je wilt gebruiken en wijs er op een later tijdstip een feitelijke pin aan toe.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Berichtdoor Gij Kieken » 15 Jun 2016, 23:04

Het is natuurlijk wat gissen, maar ik denk dat hij bedoeld dat hij een soort telefoonmelder wilt aan de centrale.
En voor die telefoonmelder wilt hij een Arduino gebruiken.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Berichtdoor nicoverduin » 15 Jun 2016, 23:08

We horen het wel...
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 02 Sep 2015, 11:02
Woonplaats: Schiedam

Re: alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Berichtdoor Elmar » 16 Jun 2016, 11:26

Lees al een tijdje mee en begin het langzaam een beetje te snappen ;)

Maar van deze inbraak centrale weet ik wat meer.
De Trigger header waar TS het over heeft biedt een 8 tal vrij programmeerbare uitgangen (en twee ingangen en een 12V 100mA voeding) iedere uitgang kan max 30mA leveren.
Waarschijnlijk wil hij er een GSM dailer aan hangen, standaard heeft deze centrale wel een analoge telefoon aansluiting en kan de centrale over het analoge net SMS berichten versturen. Tot ongeveer een jaar geleden konden deze SMS berichten via de centrale van KPN worden verstuurd. KPN is daar echter mee gestopt en heeft de dienst over gedaan naar een andere partij waar je een relatief duur (voor prive gebruik dan) SMS abonnement bij af moet sluiten.
Voor deze centrale is er geen standaard GSM module verkrijgbaar (die is er alleen voor de grotere broer de G2-44+).

Elmar

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: alarmsysteem galaxy g2-20 koppelen aan arduino mega 2560

Berichtdoor nicoverduin » 16 Jun 2016, 12:07

Kijk die IO verbinden kan ie gewoon doen met een spanningsdeler met evt. een zener diode (5V) tussen de data pin en GND voor de veiligheid, Kan ie gewoon van de 12V naar TTL levels (5V). De rest moet hij dan uitzoeken hoe de communicatie moet. Als ie maar 8 IO pinnen heeft, heeft ie al voldoende aan een UNO. Maakt niet zoveel uit wat ie gebruikt.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten