nieuwe arduino Uno smd werkt plots niet meer

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 5
Geregistreerd: 25 Dec 2015, 15:04

nieuwe arduino Uno smd werkt plots niet meer

Berichtdoor Koentje.69 » 25 Dec 2015, 15:19

Hallo Allen

Allereerst prettige Kerst
.
Ik ben totaal nieuw met arduino en weet dus NIETS erover. Even schetsen hoe ik het heb gekregen.

Ik heb dus een cnc Xcarve van Inventables.com aangeschaft en die word gestuurd met zo een arduino.
Het ding heeft een paar dagen goed gewerkt tot plots gisteren totaal alle dienst weigert. Niets veranderd , zelfde pc zelfde instellingen ..

wat heb ik geprobeerd . Software verwijderen en terug installeren, driver update helpt niets.
Het is zelfs zo dat hij op home pc ook niets doet, had de sturing mee naar huis genomen om daar te proberen...
Ik vind hem zelfs niet op tussen de com poorten. Ook niet bij apparaat beheer met uitroepteken.

Op Hobby pc is het windows 7, thuis pc windows 10.

Als ik het ding open schroef en kabel in plug , gaat het groene lampje van power aan en en max 5x flikkert er een oranje led lampje. Verder doet hij niets.

Kan er iemand iets over vertellen.

Zoek me al suf op alle mogelijke Engelstalige websites maar niets gevonden waar ik dan wijzer van word.

Sorry voor de misschien domme vragen maar voor mij is dit allemaal nieuw.
En het lastige van de zaak het heeft gewerkt. Avonds afgesloten en dag nadien opstarten en doet niets.... :(

Wie kan me soms helpen. Of in de "buurt" woont die het even wil bekijken...


Alvast bedankt

Koen
(Antwerpen)

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: nieuwe arduino Uno smd werkt plots niet meer

Berichtdoor nicoverduin » 26 Dec 2015, 03:06

Ik denk dat je beter contact kunt opnemen met de leverancier.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Jul 2014, 14:38
Woonplaats: Deventer