Lcd scherm geeft rare tekens

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Dec 2015, 18:27

Lcd scherm geeft rare tekens

Berichtdoor Onno » 04 Dec 2015, 18:44

Hallo Allemaal,

Ik heb een 3D printer.
Aansturing Arduino Mega met shield om de printer aan te sluiten en een LCD scherm. Een standaard setup die de meeste printers gebruiken.
Nu heb ik het volgende probleem. Alles werkte goed maar nu geeft het scherm rare tekens blokken strepen en vraagtekens.
Toen het de eerste keer gebeurde heb ik alle stekkers aangedrukt en het was verdwenen. Echter het is weer terug en niets helpt.
Een nieuw scherm aangesloten en dat los niks op. Nieuwe Mega board aangesloten en bij de eerste keer aanzetten een normaal scherm zoals het hoort.
Zet hem voor de tweede keer aan en weer de rare tekens. Beide Mega's geven geen foutmeldingen als ik de schets upload alles verloopt normaal.
Het zou dus in de shield moeten zitten, echter dat lijkt mij niet logisch want die verzorgt voor zover ik weet niet de tekens voor het scherm.
Graag zou ik weten waar de tekens voor het scherm gemaakt worden zodat ik de print op die plaats kan controleren op breuken, want het lijkt op een printbreuk gezien het feit dat bij de nieuwe Mega er wel een goede schermweergave was.
Kan iemand mij verder helpen ?
Alvast bedankt.

Advertisement

Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Dec 2015, 18:27

Re: Lcd scherm geeft rare tekens

Berichtdoor Onno » 04 Dec 2015, 19:56

Gezien mijn gedacht gang over een printbreuk ben ik de print gaan afspeuren en kwam 2 vermoedelijk slechte verbindingen tegen.
Daar de bout opgezet en Hoera het is opgelost. :D

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten