Arduino Uno rev3 installatie

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 5
Geregistreerd: 25 Jan 2015, 12:08

Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor maartenv3l » 02 Mrt 2015, 21:24

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop wat hulp te krijgen bij de installatie van mijn nieuwe "originele" Arduino UNO Rev3
Bij iPrototype heb ik de "Starter kit Pro" gekocht. Onderdeel hiervan is de UNO rev3.
Het installeren van de benodigde Driver lukt mij echter niet; ondanks het bekijken van diverse Youtube filmpjes hierover en het doorzoeken van dit Forum.
Het volgende heb ik gedaan:
- downloaden van Arduino software 1.6.0 bij Arduino.CC

- Arduino 1.6.0 Windows EXE file uitvoeren *ik heb Windows 7*

- De subdirectory Drivers heeft bij mij vervolgens de volgende inhoud

Afbeelding

- met apparaatbeheer vervolgens kijken of de Arduino wordt gevonden

Afbeelding

- naar Driver op zoek gaan op eigen computer

Afbeelding

- Helaas de melding dat Arduino Uno niet kan worden geinstalleerd

Afbeelding

Wie kan me zeggen wat ik hier fout doe..... en nog liever... wie kan me helpen om mijn Arduino, waarmee ik zoveel mooie plannen heb, te doen werken
bvd grt Maarten

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor shooter » 02 Mrt 2015, 22:22

alleen downloaden is niet genoeg ook nog installeren, en dan in de IDE de poort en de board goed zetten zou voldoende moeten zijn.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor shooter » 02 Mrt 2015, 22:24

alleen downloaden is niet genoeg ook nog installeren, en dan in de IDE de poort en de board goed zetten zou voldoende moeten zijn.
als er al een driver instaat, dan de installatie ongedaan maken want die is wellicht met verkeerde driver
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 25 Jan 2015, 12:08

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor maartenv3l » 03 Mrt 2015, 09:10

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de Arduino software geinstalleerd. (zie Screen Prints
Maar misschien bedoel je wat anders.
Wat bedoel je in dit verband met IDE ?

Mijn Arduino Uno Rev 3 is overigens legergroen van kleur ipv blauw. Ik heb begrepen dat de nieuwste Arduino´s deze legergroene kleur hebben. Wellicht is voor deze nieuwe versie een andere Driver nodig ?

Berichten: 5
Geregistreerd: 25 Jan 2015, 12:08

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor maartenv3l » 04 Mrt 2015, 17:11

Als ik bij het installeren van de driver verwijs naar de directory c:\program Files\arduino\drivers reageert Windows door mee te delen dat
"de Arduino driver niet kan worden geïnstalleerd. Er kunnen geen stuurprogramma's voor de Arduino worden gevonden"

Terwijl ik volgens de diverse installatie-tutorials een scherm zou moeten krijgen waarbij ik de volgende keuzes zou moeten kunnen maken.

windows can't verify the publisher of this drivers software
optie 1 - don't install this driver software
optie 2 - install this driver software anyway


Kan iemand mij helpen, aub ?

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor nicoverduin » 04 Mrt 2015, 18:25

in die driver folder staan 2 .exe bestanden. Een voor de 32 bits Windows en een voor de 64 bit windows. Gewoon ff een van beide draaien afhankelijk van jouw Windows versie en opnieuw proberen. Het lijkt erop dat de tutorial nog verwijst naar de oudere versies. Die zou je ook nog kunnen installeren. Bijv. Versie 1.5.8.
Bijlagen
installatie drivers Arduino 1.6.jpg
installatie drivers Arduino 1.6.jpg (36.29 KiB) 9920 keer bekeken
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 25 Jan 2015, 12:08

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor maartenv3l » 04 Mrt 2015, 21:08

Bedankt voor je reactie.

In de map \drivers vind ik 2 exe-files. dpinst-amd64.exe heb ik uitgevoerd.
Mijn laptop heeft een 64bits Intel i5 processor.
Helaas geen succes. Als ik de Arduino software open dan kan ik bij "hulpmiddelen" geen poort selecteren; wel het UNO board.

Hierna heb ik Arduino 1.6.0 ingewisseld voor versie 1.5.8 Beta. Helaas ook zonder succes.

Ik zal een andere usb-printer kabel aanschaffen, wellicht ligt het daaraan.
Alhoewel.... op het Arduino Uno R3 brandt de groene led en de gele knippert.....

Heeft iemand een ander idee ?

Gebruikers-avatar
Berichten: 270
Geregistreerd: 30 Dec 2012, 11:42

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor Rudi » 05 Mrt 2015, 16:56

Ik werk thuis ook met Windows 7 64-bit, mag geen probleem geven. Persoonlijk hou en gebruik ik momenteel liever IDE versie 1.0.6 dan 1.6
Toch raar dat je zelf nog die driver moet installeren, gebeurt automatisch na installeren van de IDE en aansluiten van de Arduino.

Ik zou in dit geval de IDE er terug afhalen en nadien in apparaatbeheer kijken of de driver ook weg is, zoniet deze hier manueel verwijderen.
Beetje overkill maar toch best om daarna volledig te herstarten en inloggen met de nieuwe gebruikersnaam. Daarna IDE installeren, Arduino aansluiten en vingers kruisen :)
Mocht dat niet helpen, dan zou ik een tweede Windows gebruikers account met admin rechten aanmaken (heb die sowieso al op mijn pc voor noodgevallen) en vervolgens daar mee inloggen en installatie opnieuw uitvoeren. Rare zaken kunnen al eens te wijten zijn aan het Windows gebruikersprofiel dat de mist in gaat. Daarom niet bij u maar baat het niet, schaadt het niet.
Arduinows!
Why do computer programmers confuse Halloween with Christmas? Because Oct 31 = Dec 25
I got 01100011 problems but a bit ain't 00000001

Gebruikers-avatar
Berichten: 40
Geregistreerd: 13 Mei 2014, 02:53
Woonplaats: Amsterdam

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor Resu » 05 Mrt 2015, 16:58

maartenv3l schreef:In de map \drivers vind ik 2 exe-files. dpinst-amd64.exe heb ik uitgevoerd.
Mijn laptop heeft een 64bits Intel i5 processor.

nicoverduin schreef:in die driver folder staan 2 .exe bestanden. Een voor de 32 bits Windows en een voor de 64 bit windows. Gewoon ff een van beide draaien afhankelijk van jouw Windows versie en opnieuw proberen.
We do what we must because we can.

Gebruikers-avatar
Berichten: 270
Geregistreerd: 30 Dec 2012, 11:42

Re: Arduino Uno rev3 installatie

Berichtdoor Rudi » 05 Mrt 2015, 19:10

Rudi schreef:Beetje overkill maar toch best om daarna volledig te herstarten en inloggen met de nieuwe gebruikersnaam.

Ik bedoelde eigenlijk "Beetje overkill maar toch best om daarna volledig te herstarten en inloggen." Vergeet hier de nieuwe gebruikersnaam, dat was voor de volgende stap bedoeld als je me begrijpt.
Arduinows!
Why do computer programmers confuse Halloween with Christmas? Because Oct 31 = Dec 25
I got 01100011 problems but a bit ain't 00000001

Volgende

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten