Arduino TV Muter

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 Jun 2012, 12:00

Arduino TV Muter

Berichtdoor brtbrt » 14 Jun 2012, 12:16

Ik wil een configuratie bouwen waarmee een televisie kan worden gemute. Ik heb een droog contact en een sharp televisie met een seriele poort. Het idee is, als het contact sluit moet de televisie muten. Dit kan door een string over de seriele poort te sturen voor het commando mute. Zogauw het contact weer opent sturen we het commando voor unmute. Dit heb ik getest met mijn pc, dit werkt mooi.

Ik heb gedacht dit te gaan doen met mijn Raspberry PI (die ik hopelijk snel krijg), maar dit is een beetje overkill, meer hoeft het niet te doen nl. Nu zou ik dit met een Arduino willen oplossen. Ik ben alleen helemaal nieuw hierin..

Welke Arduino raden jullie aan? Ik zou dus willen: een seriele poort, in ieder geval 1 contact, misschien een ledje wat brand tijdens de mute actie en bij voorkeur voeding over USB zodat ik dit van de tv kan tappen. Een beetje solderen is prima, maar liever geen volledig zelf-soldeer pakketten oid.

Kan ik het bovenstaande met de Arduino software programmeren?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Re: Arduino TV Muter

Berichtdoor bigred » 16 Jun 2012, 14:50

Ik zou gewoon voor een arduino UNO gaan.
Dit is de goedkoopste arduino met usb en serial aansluiting.

Waar je misschien wel rekening mee moet houden is dat je arduino serial op ttl (5 volt) nivo doet.
Je zou dus nog iets in elkaar moeten knutselen om die 5 volt om te zetten naar een +/-12 volt serial bus.
Zoek eens naar een max232 daar zijn schema's en zelfs complete printjes (als je niet wilt solderen) van te vinden.
Afbeelding

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten