Arduino Uno - Wij Rev2

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 18
Geregistreerd: 05 Apr 2015, 21:50

Arduino Uno - Wij Rev2

Berichtdoor janvb » 20 Jan 2019, 19:51

Ik wil een Arduino Uno - WiFi Rev2 gaan gebruiken maar die krijg ik niet gelinkt op het Wi-Fi netwerk. Ik zoek dus ook een werkend voorbeeld, je kan zowat van alles vinden over Arduino Wifi, maar niet over het bord zoals hier vermeld.
Je kan éénmalig dit bord instellen zoals je op deze link kan zien :
https://www.arduino.cc/en/Guide/ArduinoUnoWiFi


Maar hoe moet je zo een scherm oproepen ? Dank voor jullie hulp

Advertisement

Berichten: 18
Geregistreerd: 05 Apr 2015, 21:50

Re: Arduino Uno - Wij Rev2

Berichtdoor janvb » 21 Jan 2019, 07:06

Verduidelijking :

Ik wil een project doen met een Arduino WiFi Rev 2. Deze krijg ik niet gelinkt aan het WiFi netwerk hier bij mij thuis. Met een usb verbinding lukt het prima om het programmaatje "blink" te uploaden naar de Arduino.
Als het WiFi gedeelte nog niet is ingesteld, dan staat het als een acces-point ingesteld met standaard Ip-adres 192.168.240.1. Op die manier kan je vervolgens de Arduino instellen zodat hij in je netwerk kan werken. Nadat je hem hebt ingesteld is er een WiFi-poort bijgemaakt zodat je via WiFi je scketch kan uploaden draadloos naar je Arduino. Tenminste zo heb ik het begrepen nadat ik deze pagina heb gelezen : https://www.arduino.cc/en/Guide/ArduinoUnoWiFi

Probleem is dat ik Het WiFi gedeelte van de Arduino NIET kan zien in de netwerklijst .... Precies daarom kan ik hem ook niet koppelen aan het WiFi netwerk hier bij thuis. Het lijkt erop dat het WiFi gedeelte niet werkt, of moet je nog iets doen om de Arduino zichtbaar te maken in de netwerklijst van mijn laptop ?

Gebruikers-avatar
Berichten: 270
Geregistreerd: 30 Dec 2012, 11:42

Re: Arduino Uno - Wij Rev2

Berichtdoor Rudi » 21 Jan 2019, 11:56

Als je "Arduino-Uno-WiFi-xxxxxx" niet in de beschikbare wireless netwerklijst terug vindt dan lijkt het er op dat je UnoWifi niet goed werkt.
Ik neem aan dat je pc wel andere wifi netwerken detecteert. Al eens geprobeert of je de UnoWifi op een smartphone of andere pc wel kan zien?

Mischien dat een firmware update soelaas biedt: https://www.arduino.cc/en/Guide/ArduinoUnoWiFiChangeFw
Arduinows!
Why do computer programmers confuse Halloween with Christmas? Because Oct 31 = Dec 25
I got 01100011 problems but a bit ain't 00000001

Berichten: 18
Geregistreerd: 05 Apr 2015, 21:50

Re: Arduino Uno - Wij Rev2

Berichtdoor janvb » 21 Jan 2019, 20:53

Hoi, bedankt voor je reactie,

Zo dacht ik dat ook maar ik heb vandaag een tweede Arduino WiFi rev2 gekocht, en ik heb hetzelfde probleem. Dus aan de hardware ligt het niet. Met een andere laptop lukt het ook niet, in de netwerklijst is geen Arduino acces point zichtbaar, ook met mijn Apple laptop en iPhone niet. Dus het moet ergens aan de instellingen liggen lijkt mij nu ...

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten