fout meldingen ESP 01

Software vragen voor ESP chip familie
Berichten: 133
Geregistreerd: 10 Jan 2016, 16:39

Re: fout meldingen ESP 01

Berichtdoor Nightmystic » 27 Okt 2018, 12:20

Met de "Generic ESP2866 Module" kom ik inderdaad wat verder.

Dat is mooi ;)

Het blijkt een tekortkoming van de GCC compiler te zijn.
Ik kan andere projecten vinden met dezelfde foutmelding, en ook daar hebben ze workaround moeten maken, net als jij.

Jammer, ik hoop dat het opgelost gaat worden. Niet dat de workaround een probleem is, maar het zou makkelijker zijn. Goed gevonden van je :)
Je nieuwe code compileren duurt nog best lang. Na ruim 4 minuten krijg ik een waarschuwing dat de linker een bepaald deel niet in een segment krijgt.

Die waarschuwing heb ik niet gehad, maar bij mij duurt compilen ook erg lang.

Haal je die code bij Google Drive ook weer weg en wijzig je nog even alle wachtwoorden die je in de sketch had staan en nu openbaar zijn ?

Done


for( int i=0; i<144; i++)
{
leds[i] = CRGB::Black;
}

Dat is toch wel een ietsje korter dan 144 regels om de hele 'leds[]' array met Black te vullen.


Dat is ook zo.
Echter voor mijn toepassing vind ik de for loops onprettig. Als ik naar een ander gedeelte in het programma wil, middels een knop bijv. dan gaat hij eerst de hele for loop afdraaien voordat er geschakeld word. Zodra ik iets presenteerbaars heb, stuur ik je wat fotos of een filmpje. Dan zie je waar je aan meegewerkt heb ;)

Bedankt voor het meedenken, vind het tof dat ik van je mag leren.

Advertisement

Berichten: 133
Geregistreerd: 10 Jan 2016, 16:39

Re: fout meldingen ESP 01

Berichtdoor Nightmystic » 04 Nov 2018, 22:23

Hallo Koepel,
De sketch is voor een oefenzwaard, met aan 2 kanten een ws2812b ledstrip.
Dit is het resultaat met een lange sluitertijd:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156056911913022&set=a.377266543021&type=3&theater

Vorige

Terug naar ESP Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten