Spook pulsen

Software vragen voor ESP chip familie
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 Feb 2013, 16:04

Re: Spook pulsen

Berichtdoor René » 15 Feb 2017, 21:19

Ik heb de millis() geprint voor en na het zenden.
Code: Alles selecteren
millis voor zenden25670
millis na zenden 26943
millis voor zenden30671
millis na zenden 31934
millis voor zenden35672
millis na zenden 36922


Het zenden duurt dus ca 1,3 sec dat ligt erg dicht bij het "tekort" aan tijd bij het berekenen van de eerst power na het zenden.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Spook pulsen

Berichtdoor shooter » 15 Feb 2017, 21:31

ik snap die pulse on niet, je declareert hem aan het begin, en dan vul je hem, maar niet in de IF
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 132
Geregistreerd: 21 Feb 2013, 16:04

Re: Spook pulsen

Berichtdoor René » 15 Feb 2017, 21:54

De if begint met " if pulse " dat betekent "if pulse is true" want het is een boolean.
in de if wordt hij gelijk op false gezet.

Berichten: 132
Geregistreerd: 21 Feb 2013, 16:04

Re: Spook pulsen

Berichtdoor René » 15 Feb 2017, 21:56

Ik heb in de code nu de eerste 2 berekeningen van power niet meer meegenomen en de boel weer in de meterkast gehangen. Morgen zien we weer verder.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Spook pulsen

Berichtdoor nicoverduin » 15 Feb 2017, 22:00

Hij zet alleeneenboolop true. Mogelijk die debounce eruit. Desnoods een een schmitt trigger erachter voor een mooie puls of gewoon een puls in de loop lezen. Puls duurt hooguit 90ms en dan kan die send rustig ongestoord zenden. Blijft er nog een paar sec over voor de tijd bij max power. Maar ik ben nog niet overtuigd van de elctronica daarvoor. Want hoe kan je in de nacht pulsen krijgen zonder zon?
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Spook pulsen

Berichtdoor nicoverduin » 15 Feb 2017, 22:02

René schreef:Ik heb in de code nu de eerste 2 berekeningen van power niet meer meegenomen en de boel weer in de meterkast gehangen. Morgen zien we weer verder.
die microseconden gaan het verschil niet maken hoor
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 132
Geregistreerd: 21 Feb 2013, 16:04

Re: Spook pulsen

Berichtdoor René » 15 Feb 2017, 22:38

Ik ben er ook niet van overtuigd. Ik heb de hele handel al verschillende keren in de kast gehangen met het idee "nu is het goed"
Ik heb inderdaad spookpulsen in de nacht gehad eergisteren maar nadat ik op mijn printje een slechte verbinding opnieuw had gesoldeerd zijn de spoken afgelopen nacht niet meer terug gekomen.
Wel zag ik vandaag verschillende keren pulsen die groter werden als de zon feller ging schijnen. Mijn huidige veronderstelling is dat dat gebeurt door 2 dinngen:
1. ik gebruik voor het verzenden de hoogst berekende power in het zend interval
2. ik zie dat twee berekeningen direct na het zenden steeds mis gaan: eerst een te lage waarde dan een te hoge waarde voor power.
Ik weet niet waardoor dat gebeurt (ik dacht de timers maar dat is niet zo volgens Nico en die geloof ik)
Op dit moment sla ik de eerste twee berekeningen na het verzenden over. Ik tel wel de pulsen!
Morgen weten we meer. Als de grafiek er goed uit ziet kan ik aan de hand van de KWH teller ook nog even controleren of de productie klopt.
Groet René tja ik ben leergierig maar ook wel eigenwijs:)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Spook pulsen

Berichtdoor nicoverduin » 15 Feb 2017, 22:54

Sla je toch het feitelijk zenden over? Output naar excel. Kunje het nog eens rustig bekijken
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Vorige

Terug naar ESP Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten