Hdmi 2 op een pi4

Raspberry Pi gerelateerde Hardware.
Berichten: 79
Geregistreerd: 07 Dec 2012, 10:27
Woonplaats: Paesens (Frl)

Hdmi 2 op een pi4

Berichtdoor paysan » 26 Aug 2019, 15:26

Ik zou graag willen dat hdmi2 op de PI4 voor digitale audio output gebruikt kan worden..
Hdmi1 hangt de monitor aan.
Ik heb op dit moment een pi3 waar een hdmi splitter aan hangt om zo het audio kanaal naar de versterker te leiden. Dat werkt goed met oa mpd/mpc.
Op de PI4 draait KODI en ook MPD/C en nog een aantal python scriptjes.
De vraag is dus hoe ik MPD moet configureren om de audio naar hdmi2 te laten sturen.

Verder zou ik het leuk vinden om iemand te ontmoeten die de zelfde hobby als ik heeft en een beetje in de buurt woont. De Hackerspace in Leeuwarden is me net iets te ver weg.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Hdmi 2 op een pi4

Berichtdoor Koepel » 30 Aug 2019, 09:29

Hallo, helaas ken ik de MPD music server niet goed genoeg om te weten hoe je het audio apparaat kunt instellen.
Probeer eens een Raspberry Pi forum. Als je de HDMI2 als hoofd-audio-uitgang wilt zetten, dan vermoed ik dat je dat met ALSA kunt instellen. Begin eens met 'alsamixer'.

Berichten: 10
Geregistreerd: 01 Mei 2019, 09:24

Re: Hdmi 2 op een pi4

Berichtdoor kurveekyl@telenet.be » 30 Apr 2020, 16:01

Ik heb een iPad 4de generatie uit elkaar gehaald en onderdelen kunnen uithalen die eventueel bruikbaar zijn. Waaronder een Touchscreen + en het LCD scherm.
Nu heb ik onlangs een Raspberry Pi 4 gekocht en op het bordje zit een brede connector met de naam DISPLAY. Nu past de aansluiting van dat oude iPad LCD scherm perfect met zijn aansluiting in het Pi bordje maar ik krijg geen beeld.
Is dit dan niet te gebruiken die DISPLAY connector op het Pi bordje?

Terug naar Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten