Scorebord met ps2 keyboard interface
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Scorebord met ps2 keyboard interface
Beste leden,
ik ben net nieuw in dit forum en eigenlijk ook wel nieuw in het arduino verhaal.
Ik heb in het verleden een beetje ervaring opgelopen met programmeren van microcontrollers.
Maar echt uitgebreid was dit niet...
Nu heb ik echter een leuk idee dat ik graag zou willen uitwerken, alleen zal met dit niet lukken daarom graag hulp van de experten.
Ik ben van plan om een scorebord te maken met de Led matrix displays (fds32) van Baco Goods.
Hier zou ik een arduino microcontroller aanhangen die het bord aanstuurt en deze arduino koppelen met een PS2 toetsenbord om zo de namen in de kunnen geven van de spelers.
Heeft iemand hier ervaring mee, welke arduino moet ik me hiervoor aanschaffen en is er toevallig al een programmatje dat iemand in het verleden geschreven heeft?
Alle hulp is welkom.
ik ben net nieuw in dit forum en eigenlijk ook wel nieuw in het arduino verhaal.
Ik heb in het verleden een beetje ervaring opgelopen met programmeren van microcontrollers.
Maar echt uitgebreid was dit niet...
Nu heb ik echter een leuk idee dat ik graag zou willen uitwerken, alleen zal met dit niet lukken daarom graag hulp van de experten.
Ik ben van plan om een scorebord te maken met de Led matrix displays (fds32) van Baco Goods.
Hier zou ik een arduino microcontroller aanhangen die het bord aanstuurt en deze arduino koppelen met een PS2 toetsenbord om zo de namen in de kunnen geven van de spelers.
Heeft iemand hier ervaring mee, welke arduino moet ik me hiervoor aanschaffen en is er toevallig al een programmatje dat iemand in het verleden geschreven heeft?
Alle hulp is welkom.
Advertisement
Re: Scorebord met ps2 keyboard interface
baco heeft schema, vraag om een kopie van de 132 erbij, dan kun je zelf het geheel erbij bedenken. de jongens zijn best bereid je te helpen, en je kunt eender elke arduino hiervoor gebruiken.
zelfs een mini.
heb je al een arduino achtige?
op de foto staat vermoedelijk een leonardo.
en nee het is zeker niet duur.
ff ggogle op fds132 en hup nog allemaal nederlands ook nog.
http://arduinows.blogspot.nl/2013/04/fd ... xbord.html
http://www.skreyns.nl/wp-content/upload ... 641741.pdf
http://www.circuitsonline.net/forum/view/111430/5
zelfs een mini.
heb je al een arduino achtige?
op de foto staat vermoedelijk een leonardo.
en nee het is zeker niet duur.
ff ggogle op fds132 en hup nog allemaal nederlands ook nog.
http://arduinows.blogspot.nl/2013/04/fd ... xbord.html
http://www.skreyns.nl/wp-content/upload ... 641741.pdf
http://www.circuitsonline.net/forum/view/111430/5
paul deelen
shooter@home.nl
shooter@home.nl
Re: Scorebord met ps2 keyboard interface
Bedankt voor de reactie. Ik heb momenteel een arduino liggen met een Atmega 1280.
Heb ook een uno besteld om mee te experimenteren.
Zodra ik wat tijd heb begin ik met die chip van dat fds32 bord te halen...
Hopelijk gaat dit zonder al te veel schade aan de pcb.
Heb ook een uno besteld om mee te experimenteren.
Zodra ik wat tijd heb begin ik met die chip van dat fds32 bord te halen...
Hopelijk gaat dit zonder al te veel schade aan de pcb.
Re: Scorebord met ps2 keyboard interface
Hoi Tosse,
Ben zelf ook met zo'n bord aan de slag gegaan, en ben op zich al een eind. Kunnen we wat info uitwissellen wellicht?
Pin nummering is niet handig, ik heb 'van binnen naar buiten' geteld, pin 1 is gnd, 5 is +5, 2,3,4 zijn signaalpinnen.
Ik snap hoe ik de shifters vul met data, en dat de 3 MSBs van de 164 aangeven op welke regel de inhoud van de registers komt.
Ik snap alleen niet waarom ik ooit een puls op p4 (clock voor 74191) zou moeten geven, die zou volgens mijn schema de 74164 moeten resetten. Maar wat bereik je daar mee? Die kan je toch ook gewoon wegshiften?
Ben zelf ook met zo'n bord aan de slag gegaan, en ben op zich al een eind. Kunnen we wat info uitwissellen wellicht?
Pin nummering is niet handig, ik heb 'van binnen naar buiten' geteld, pin 1 is gnd, 5 is +5, 2,3,4 zijn signaalpinnen.
Ik snap hoe ik de shifters vul met data, en dat de 3 MSBs van de 164 aangeven op welke regel de inhoud van de registers komt.
Ik snap alleen niet waarom ik ooit een puls op p4 (clock voor 74191) zou moeten geven, die zou volgens mijn schema de 74164 moeten resetten. Maar wat bereik je daar mee? Die kan je toch ook gewoon wegshiften?
- Bijlagen
-
- Schema FDS32
- FDS32-schema.jpg (39.45 KiB) 4486 keer bekeken
Re: Scorebord met ps2 keyboard interface
Zie https://github.com/plampix/FDS32-textdriver, naar een voorbeeld van Bart de Waal
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten