fuel verbruiksmeter RC turbine

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 24
Geregistreerd: 01 Sep 2013, 13:00

fuel verbruiksmeter RC turbine

Berichtdoor benovitch » 18 Feb 2014, 21:09

Hallo,

Voor mijn turbine aangedreven Jet zou ik graag een kerosine verbruiksmeter maken. Dit om beter te kunnen opvolgen hoeveel brandstof er nog beschikbaar is voor te vliegen.
In mijn elektrisch aangedreven vliegtuigen gebruik ik het datalog systeem van IISI, hiermee kan ik tijdens het vliegen van op de grond zien hoeveel mA ik verbruikt heb tijdens het vliegen en nog een hoop ander waardes zoals, totaal spanning, min/max stroom/spanning enzovoort. De datalogger die in het vliegtuig komt te zitten werkt met een ACS758ECB-200B stroomsensor. Deze geeft dan aan de rest van de print een spanning op de Vout afhankelijk van de hoeveelheid stroom (mV/A).

Wat wil ik nu doen, ik zou een flowmeter willen gebruiken die dus een blokgolf uitgeeft naargelang de hoeveelheid fuel er doorgaat. Dit signaal zou ik dan via een Arduino willen converteren naar een gelijkspanning die dan op de dataloggerprint, de stroomsensor wordt verwijderd van de print, aangesloten wordt om zo de hoeveelheid fuel in mAh te willen weergeven. Het signaal (spanning) dat uit de Arduino komt wordt dan aangesloten op de plaats waar de Vout van de stroomsensor zat.

Kunnen jullie mij helpen om de code op te stellen?

Ben

Advertisement

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten