proximity detection

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Jan 2014, 11:50

proximity detection

Berichtdoor Vince_g » 29 Jan 2014, 12:35

Hallo iedereen,

Voor een projectje wil ik uiteindelijk 2 relais aansturen m.b.v. een antitheft alarm (zie foto bijlage). Mijn aanpak klinkt wellicht wat knullig, maar ik dacht in theorie dat het wel eens kon werken zodat ik het zelf ook nog enigszins begrijp :D

Hiervoor gebruik ik een octocoupler om het alarmsignaal(trillend motortje of speaker) van de ontvanger om te zetten en een relais in te schakelen. Dit relais kan ik vervolgens eenvoudig inlezen in arduino middels de bekende "button-configuratie" Nu ben ik aan het klooien geweest met edge detection, maar ik kom er niet helemaal uit omdat het alarm een continue een signaal uitgeeft wanneer de zender in de buurt komt en ik wil dat arduino hier eenmalig een actie op uitvoert. Mijn denkwijze is wellicht wat inefficiënt dus ik hoopte dat iemand me een duwtje in de goede richting kan geven.

Hopelijk heb ik het plaatje duidelijk genoeg kunnen schetsen

prox-arduino1.png
prox-arduino1.png (47.4 KiB) 3419 keer bekeken

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: proximity detection

Berichtdoor shooter » 29 Jan 2014, 21:53

je kunt het via een interupt doen (FALLING), maar je kunt ook gewoon vragen of de sensor de vorige keer al uit was dan hoeft het niet nog een keer.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Jan 2014, 11:50

Re: proximity detection

Berichtdoor Vince_g » 29 Jan 2014, 22:14

Loopy, ware het niet dat het signaal aan-uit-aan-uit geeft. Dit maakt het programmeren zo lastig met bijv. LastButtonState

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten