Project: On-Beat LED-strip van EyevisionProductions

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 17 Okt 2013, 12:25

Project: On-Beat LED-strip van EyevisionProductions

Berichtdoor GWopereis » 16 Nov 2013, 20:26

Hallo,

Ik ben bezig met het maken van het project van EyevisionProductions waarbij een LED-strip reageert op het geluid. ( http://www.youtube.com/watch?v=pJGM3PiYpqk ) Ik heb de hele schakeling gemaakt, echter wel iets afwijkend van hoe EyevisionProductions dit gedaan heeft. (Omdat mijn Arduino Uno kapot is gegaan door die schakeling :P )

Mijn probleem, de ledstrip staat aan (R, G en B. Witte kleur dus) wanneer er GEEN signaal is. Ik wil dit dus precies andersom. Als de Sound Impact Sensor géén signaal heeft, moet de ledstrip UIT zijn. (De voeding van de SIS (Sound Impact Sensor) is 5V, deze haal ik via de USB uit mijn laptop. Deze staat dus NIET in directe verbinding met de + van de externe 12V voeding voor de LED-strip, in tegenstelling tot de schakeling van EyevisionProductions)

Ik heb de + van de 12V externe voeding direct op de LED-strip gezet, in de schakeling van EyevisionProductions staat dat deze via de Arduino naar de LED-strip moet gaan. Ik ben niet zo handig met Arduino's dat ik dit probleem zelf kan oplossen.

Kort gezegd denk ik dat ik met een kleine aanpassing/toevoeging aan de code het probleem kan oplossen. Volgens mij is mijn uitleg niet heel erg duidelijk, maar toch, wie kan mij helpen?

Guus

Advertisement

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: Project: On-Beat LED-strip van EyevisionProductions

Berichtdoor KrisG » 16 Nov 2013, 22:24

Post je sketch en je schema hier eens.
Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Project: On-Beat LED-strip van EyevisionProductions

Berichtdoor nicoverduin » 16 Nov 2013, 22:25

Ik zou zeggen begin eens met de code hier te zetten. Dat praat gemakkelijker
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten