project met servo's loopt vast!

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 Sep 2013, 10:04

project met servo's loopt vast!

Berichtdoor ceesieduijst » 14 Okt 2013, 14:52

hallo,

ik heb op school een opdracht gekregen om een pers aan te sturen met arduino uno.
het principe is dat je een hydraulische pomp hebt waarvan de kleppen servo motoren zijn.
eerder hebben we deze kleppen aangestuurd met een servo-tester (klep om door potmeter om te draaien) en dit werkte perfect!
nou heb ik niet bizar veel programmeer ervaring dus ik dacht laat ik het voorbeeld programma 'servo Sweep' eens gebruiken en daaruit verder werken
alleen ontstond hier het probleem al.
als ik de servo aansluit (5V voeding van arduino én aparte voeding geprobeerd) dan 'tript' de servo helemaal. gaat behoorlijk trillen en draait af en toe een stukje, maar absoluut niet zoals het hoort!
na een tijdje nog eens op de servo tester gehad, en blijkt het probleem dus niet aan de servo te liggen want dan doet ie het gewoon goed..
weet iemand wat het probleem kan zijn??
het uiteindelijke programma moet ik wel uitkomen alleen vind het nogal gek dat het voorbeeldprogramma al niet werkt

alvast bedankt!
Cees Duijst

Advertisement

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: project met servo's loopt vast!

Berichtdoor KrisG » 14 Okt 2013, 16:18

Zijn die 'servo' en 'servotester' merkspecifiek ? zo ja, dan zou het kunnen dat je niet te maken hebt met een standaard aan te sturen servo en zal je op zoek moeten naar de specificaties van die servo.

Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: project met servo's loopt vast!

Berichtdoor shooter » 17 Okt 2013, 10:52

hydrauliek is meestal -10/+10 volt (dat noemen ze servo maar is gewoon analoog. kijk eens met je meter wat er uit die servotester komt.
of je geeft ons even het type klep en servo op dan kun je verder zoeken naar specs etc.
het bouwen van een hydrauliek sturing is ook goed te doen hoor. een Hbrug op 10 volt werkt prima.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten