Project voor school: Het slimme fietsslot

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 Okt 2013, 11:30

Project voor school: Het slimme fietsslot

Berichtdoor perryvdbosch » 02 Okt 2013, 11:39

Beste leden,

Ik moet voor school een smart-object maken, het idee is een fietsslot dat een signaal afgeeft wanneer het geforceerd wordt dmv een druksensor. Verder wil ik er een gps-sensor inzetten die via googlemaps de locatie van je fiets laat zien. Het probleem is dat ik niet zeker weet welke onderdelen ik nodig heb ervoor. Dus mijn vraag is of iemand mij hier verder kan helpen met het kiezen van betaalbare onderdelen, want het moet uit eigen zak betaald worden.

mvg,

Perry van den Bosch

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Project voor school: Het slimme fietsslot

Berichtdoor nicoverduin » 02 Okt 2013, 16:06

Hoewel ik je ambities bewonder, vraag ik mij tegelijkertijd af of je niet te hard van stapel loopt:
DrukSensor: Hoe had je dat gedacht? iemand drukt op het fietsslot en hij gaat af?
GPS sensor: De sensor geeft de gps data af in een serieel formaat. Wat ontbreekt is iets die dat ding gaat lokaliseren. M.a.w. je hebt ook nog iets nodig die gaat tracken. Dan wordt dat ofwel een WiFi (maar dat heb je niet overal) of een GSM mogelijkheid die een SMS oid verzend naar jou? en die data moet dan weer in GoogleMaps geladen worden.
Ervaring: Heb je al voldoende ervaring met Arduino om van al die componenten uit te zoeken hoe ze werken en hoe dit allemaal te integreren?
Kosten: Goedkoopste is meestal eBay.

@edit: ff gekeken of er 3G/GSM GPS shields bestaan voor de Arduino. Yep maar wel voor iets van 150 US$. Met de Arduino + druksensor. Zit je voor de Hardware al rond de 150-200 us$.

    Todo na de hardware
    uitzoeken hoe de componenten werken individueel
    Software ontwikkelen waar alles inzit (druk sensor, GPS, GSM of WIFI
    Software schrijven voor GoogleMaps die de data binnenkrijgt, verwerkt en toont
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten