Arduino Robot op Commando's

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Arduino Robot op Commando's

Berichtdoor ArduinoFreak » 19 Sep 2013, 16:59

Hallo iedereen ik heb een vraagje ik heb de arduino uno R3 dat even voor info maar mijn vraag is eigenlijk of iemand een idee heeft voor een progamma waar mee ik mijn arduino robot een cammando kan geven met toetsenbord of met een mic of met iets anders dat leek me best vet veder hoor ik nog graag iets! :mrgreen:

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Arduino Robot op Commando's

Berichtdoor pjh » 19 Sep 2013, 17:16

ik denk dat er best vette dingem mogelijk zijn wanneer je iets leuks wil doen met de arduino r3 of met een andere microcontroller bijvoorbeeld de launchpad waar ook sensoren en actuatoren op aan te sluiten zijn helemaal wanneer je er leuke dingen mee wil doen het automatiseren van beweging of iets laten triggeren op signalen uit de wereld licht geluid radiatie wat maar een voorbeeld is tussen alle andere mogelijkheden met je verstand ook leuk is willekeurig iets triggeren mijn zwager heeft een voorbeeld thuis een pingsensor heb je al misschien zijn er andere dingen mogelijk duidelijkheid is ook zoiets achterelkaar door worden dingen onduidelijk ik begon twee jaar geleden en wat punten tussen de zinnen. :D :D :D :D :D :D :D :geek:

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Arduino Robot op Commando's

Berichtdoor ArduinoFreak » 19 Sep 2013, 17:40

pjh schreef:ik denk dat er best vette dingem mogelijk zijn wanneer je iets leuks wil doen met de arduino r3 of met een andere microcontroller bijvoorbeeld de launchpad waar ook sensoren en actuatoren op aan te sluiten zijn helemaal wanneer je er leuke dingen mee wil doen het automatiseren van beweging of iets laten triggeren op signalen uit de wereld licht geluid radiatie wat maar een voorbeeld is tussen alle andere mogelijkheden met je verstand ook leuk is willekeurig iets triggeren mijn zwager heeft een voorbeeld thuis een pingsensor heb je al misschien zijn er andere dingen mogelijk duidelijkheid is ook zoiets achterelkaar door worden dingen onduidelijk ik begon twee jaar geleden en wat punten tussen de zinnen. :D :D :D :D :D :D :D :geek:

Paul ik had eigenlijk een vraagje of u/je mischien skype hebt dan zou dat iets makelijker zijn voor me want ik namelijk een vraag maar hoort eigelijk nergens thuis op dit forum dus ja de vraag is: is het mogelijk om een mic / toetsenbord aan tesluiten op de arduino R3 uno??

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Arduino Robot op Commando's

Berichtdoor pjh » 20 Sep 2013, 17:01

Een toetsenbord aansluiten op een arduino UNO is 'haast' niet te doen. Daar kun je beter een Arduino Leonardo voor gebruiken. Die is daar 'speciaal' voor ingericht. Informatie hierover vindt je op arduino.cc. Je leest daar:
The Leonardo appears as a generic keyboard and mouse, and can be programmed to control these input devices using the Keyboard and Mouse classes.


Een microfoon is natuurlijk wel mogelijk. Er zijn meer mensen die graag willen weten hoe je geluid naar de Arduino krijgt. Kom ik dus nog op terug.

NB: ik zit momenteel ver weg van mijn soldeerbout en spullies. Reken er dus op dat het nog wel een paar weken duurt voor ik inhoudelijk er op in kan gaan. :roll:

Groet!!!!!

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino Robot op Commando's

Berichtdoor nicoverduin » 20 Sep 2013, 17:33

Samplen op de AD ingang. Maar die is niet zo snel. Of een ADC nemen met beetje resolutie. Problemen/uitdagingen :
- waar ga je het opslaan. 2K RAM is niets. sample op 22kHz betekent 22000 samples per seconde. bij een 12/16 bits sample heb je 2 bytes nodig dus 44Kbyte per seconde. Dan moet er al een SD bijkomen en volgens mij schrijft die ook niet zo snel. dus de sample snelheid zal wel naar beneden moeten (k.t geluid), en dan nog waar stop je voordat je naar een externe opslag gaat.
- In Flash haal je de gewenste snelheid ook al niet. Je zou iets van een geheugenbank moeten knopen aan een paar poorten of een Hardschijf eraan koppelen. Ik heb ooit eens een interface gezien (iets van 20 euri) om een USB drive aan de Arduino te hangen
- Of een groot fifo geheugen wat nog wel eens bij Echo's wordt gebruikt.
Dus je hebt nogal wat uitdagingen.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Arduino Robot op Commando's

Berichtdoor ArduinoFreak » 22 Sep 2013, 12:28

pjh schreef:Een toetsenbord aansluiten op een arduino UNO is 'haast' niet te doen. Daar kun je beter een Arduino Leonardo voor gebruiken. Die is daar 'speciaal' voor ingericht. Informatie hierover vindt je op arduino.cc. Je leest daar:
The Leonardo appears as a generic keyboard and mouse, and can be programmed to control these input devices using the Keyboard and Mouse classes.


Een microfoon is natuurlijk wel mogelijk. Er zijn meer mensen die graag willen weten hoe je geluid naar de Arduino krijgt. Kom ik dus nog op terug.

NB: ik zit momenteel ver weg van mijn soldeerbout en spullies. Reken er dus op dat het nog wel een paar weken duurt voor ik inhoudelijk er op in kan gaan. :roll:

Groet!!!!!

cool dat met een mic zou ik wel willen weten? vet cool!!! ik hoor nog wel iets van je :D :D

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten