gear door sequencer

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: gear door sequencer

Berichtdoor nicoverduin » 04 Sep 2013, 21:42

Helder
Dan lijkt het mij het beste om ff een test sketch te maken om te kijken wanneer het gebeurt.
dus:
a) gewoon de power erop (zonder verdere sketch aansturing) compileren/testen
b) dan attach erbij en compileren/testen
c) dan slowmove set.

Zo kan je zien wanneer het gebeurt.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Advertisement

Berichten: 77
Geregistreerd: 06 Okt 2012, 10:57

Re: gear door sequencer

Berichtdoor Beamer » 04 Sep 2013, 22:02

Zoals ik al zie, schakel de voeding van de servo's later in dmv een relais of dergelijk via de Arduino.

Berichten: 24
Geregistreerd: 01 Sep 2013, 13:00

Re: gear door sequencer

Berichtdoor benovitch » 05 Sep 2013, 07:49

Ik heb deze morgen getest met de spanning eraf en er maar op gezet na de opstart. Dit werkt enkel moet de spanning er lang genoeg afblijven tot de opstart en de eventuele actuele stand van de schakelaar doorlopen is. Anders wanneer ik er de spanning te vroeg opzet bewegen ze toch.

Ben

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: gear door sequencer

Berichtdoor shooter » 17 Okt 2013, 11:17

in een servo zit nog een berg electronica om van het pulssignaal weer een normaal analoog signaal te maken, de enige manier die ik zou kunnen bedenken is door eerst jouw arduino op te starten en dan pas de voeding voor de servo aan te zetten.
dan krijgt de servo netjes de pulsen aangeboden.
verder een failsafe te doen, dus als er geen pulsen naar de servo gaan moeten alles in landingspositie staan.
als opmerking geen goto gebruiken maar gosub dan wordt de loop een stuk kleiner en geen stack(beetje boven je pet) problemen.
waarom vraag je iedere keer de servostand op? en dan wacht je erg lang(seconden) al die wait instructies maken het traag. je kunt de gewenste stand opvragen met servo dus zodra de wielen omhoog zijn deuren dicht laten lopen.
paul deelen
shooter@home.nl

Vorige

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten