Wie is er bereid om code te schrijven voor mij?

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 9
Geregistreerd: 30 Jun 2019, 17:54

Wie is er bereid om code te schrijven voor mij?

Berichtdoor ErikdeP » 30 Jun 2019, 18:12

Goedenavond,

ik ben bezig met een project. na een aantal problemen komt het erop neer dat ik de ultrasoon sensoren van arduino moet gaan gebruiken om de problemen op te lossen.
doordat ik weinig tijd over heb om het project af te ronden en niet, of heel slecht code kan schrijven wil ik vragen of iemand van jullie dit wil doen? het gaat om het volgende:

ik zou graag 4 servo's willen aansturen met aan elke servo een ultrasoon sensor.

2 servo's moeten constant (langzaam) roteren tussen de 0 en 15 graden
tijdens deze rotatie moeten de gemonteerde ultrasoon sensoren metingen uitvoeren, als de afstond tot een object kleiner is of word dan 40 cm moet deze een digitaal output signaal geven.

2 servo's moeten constant (langzaam) roteren tussen de 0 en 45 graden.
tijdens deze rotatie moeten de gemonteerde ultrasoon sensoren metingen uitvoeren, als de afstond tot een object kleiner is of word dan 80 cm moet deze een digitaal output signaal geven.

elke ultrasoonsensor zou een aparte uitgang moeten krijgen doordat elke sensor een andere functie aan moet sturen.

Ik hoop dat jullie me willen helpen.

- ik heb nu de Arduino UNO en de HC-SR04 ultrasoon sensoren, mocht het hier niet mee lukken hoor ik graag wat ik moet bestellen.

alvast bedankt,

Erik

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wie is er bereid om code te schrijven voor mij?

Berichtdoor shooter » 01 Jul 2019, 20:10

En wat heb je tot nu geprobeerd, want als ik dit lees kun je er zelf ook al aardig uitkomen denk ik.
Begin eens met die vier HC sensoren.
Aan sluiten zal toch wel kunnen denk ik.
Volg het voorbeeld en laat ze elk een andere kant opwijzen.
dan krijg je dus vier afstanden.
Dan zet je vier servos neer en die laat je telkens een stapje zetten
Bijv. if servo < max && richting>0
servo1+richting

meet afstand
else richting=-1

Ik heb expres geen code tags gebruikt want jij moet eerst maar eens laten zien wat je gedaan hebt.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 9
Geregistreerd: 30 Jun 2019, 17:54

Re: Wie is er bereid om code te schrijven voor mij?

Berichtdoor ErikdeP » 02 Jul 2019, 21:48

Wat ik begrijp uit jou reactie shooter, is dat het dus wel mogenlijk is met de arduino uno en mijn ultrasoonsensoren? als dat zo is ben ik al een stap verder.. ik kwam er niet uit en dacht dat het kwam doordat het niet mogenlijk zou zijn.

jij raad dus aan om eerst de 4 sensoren aan te sluiten en tegelijkertijd werkend te krijgen met het voorbeeld. (daar kom ik wel uit) en daarna de servomotoren erbij te voegen. tot zover was ik dus al gekomen :D maar wat er gebeurde was dat de sensor pas meten na de eerste rotatie tussen 0 en 15 graden. maar als ik jou goed begrijp moet hij na elke graad meten?

bedankt in ieder geval voor je reactie.

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wie is er bereid om code te schrijven voor mij?

Berichtdoor shooter » 02 Jul 2019, 21:55

Dat is jouw keuze maak maar eerst eens een plan, en ja het gaat allemaal wel met een UNO of een NANO.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wie is er bereid om code te schrijven voor mij?

Berichtdoor shooter » 03 Jul 2019, 09:41

En heb je al iets gebouwd?
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten