Reverse Engineering HornBach KaKu kloon, 433Mhz Remotewitch

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Reverse Engineering HornBach KaKu kloon, 433Mhz Remotewitch

Berichtdoor astrofrostbyte » 20 Mrt 2013, 13:42

Stond bij de Hornbach en dit 'impulsebuy' gekocht:
Unitec Model EIM-826 , 3x Stopcontact module switches en een 4 kanaals 433Mhz afstandbediening.

Gisteravond eerste stap gemaakt voor het reverse engineeren:
https://sites.google.com/site/arduinohomeautomation/home/unitec_eim826

Net op ebay wat van die 433Mhz zendertjes gekocht, 1 a 2 Euro / setje, dan kan ik straks weer verder.

Wil ff een IR afstandbediening (logitech harmony) naar 433MHz RF kaku maken.
Voor Arduino IR remote Library gebruik ik het volgende : http://github.com/shirriff/Arduino-IRremote
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Reverse Engineering HornBach KaKu kloon, 433Mhz Remotewi

Berichtdoor pjh » 20 Mrt 2013, 17:46

Ziet er grondig uit. Mooi. :) Straight to the basics. Complete controle.
Gebruik zelf harmony one. Pracht ding, maar duurde eeuwigheid voor de oppas[1] & oppas[2] & alle kinderen & mijn vrouw, die 1-2 uitzonderingen op de regel van gemak doorhadden. Nu mijn moeder nog... :?

Ik wil ook een compleet gedown-tunede afstandsbediening voor die 1-2 dingen die die 10 mensen hier gebruiken (aan en kanaal). :geek:

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: Reverse Engineering HornBach KaKu kloon, 433Mhz Remotewi

Berichtdoor astrofrostbyte » 20 Mrt 2013, 21:26

Ja ik moest ook wel ff wennen aan de Harmony One, de software voor het programeren van Logitech help zeker niet, erg onduidelijk gebeuren.

Ik zit toch al een tijdje te denken om zelf KaKu achtige nodes te maken, die aan 'alle' wensen voldoet, en wil daar ook best wel wat geld voor uitgeven voor custom pcb's en goede componenten.
Het huidige geleverde kaku assortiment voldoet gewoon vaak niet.

Maar ben nog wel bezig Requirement/haalbaarheid in te schatten. keuzes zoals:
    - Gewenste functionaliteit : Aan/Uit, timed, dimming, lock, linked(hotelschakeling) , DubbelSwitch etc...
    - Communicatie: 433Mhz, 2.4Ghz, BiDirectioneel, adresering, encrypty, protocol.
    - Compatibility: interoperability with Home Automation software packages bv. freedomotic.com
    - Voeding: Cap-R-Zener, step-down TEA172x , (standby) stroomverbruik
    - CPU: AVRTiny, Arduino compatible
    - Safety: Fuses, transils, varistors, component standards. CE, EMC
    - Afmetingen: inbouw achter huidige wandschakelaars


moet toch eerst alles duidelijk hebben voordat ik begin, anders start ik weer iets wat niet afkomt :roll:
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Reverse Engineering HornBach KaKu kloon, 433Mhz Remotewi

Berichtdoor pjh » 20 Mrt 2013, 22:12

Zo te lezen heb je een behoorlijk overzicht van het veld. Zeer interessant project. Het eerste punt dat je noemt, is natuurlijk ook voor mij reden zoiets als wat jij doet te willen. Ben alleen te nat achter mijn oren om overzichtelijk te werk te gaan. Bij mij is het eerst doen en dan kijken wat beter moest. Op mijn werk doe ik dat (gelukkig) niet. :D
Wat vaak mis gaat bij ons, is dat een apparaat, bijv een geluidssysteem, de input-keuze in een "door-klik-menu". Waarmee ik bedoel dat je geen aparte IR codes hebt voor TV-in;'Radio-in; MP3-in; DVD etc. Zoetes eruit programmeren en toch generiek blijven is lastig lijkt me.

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Update: HornBach KaKu kloon, 433Mhz Remotewitch

Berichtdoor astrofrostbyte » 09 Apr 2013, 14:29

Even een Update:

De 433MHz transmitters zijn binnen die ik op eBay heb besteld.
Heb de Page geupdate :
https://sites.google.com/site/arduinohomeautomation/home/unitec_eim826
https://sites.google.com/site/arduinohomeautomation/home/infrared_remote_-2-_rf_switch

Arduino sketch update , met 'Logitech Harmony One' de 433Mhz RF switches bedienen.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten