Arduino expert gezocht

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 18
Geregistreerd: 02 Nov 2018, 23:05

Re: Arduino expert gezocht

Berichtdoor Sander8511 » 10 Nov 2018, 22:11

Oke, dank voor je uitleg. Eerlijk gezegd was (en ben) ik me van geen kwaad bewust. Ik vond het alleen vreemd en begreep er niks van.
Het klopt overigens wel wat ik gezegd heb. De "lanceerinstallatie" is een onderdeel van een puzzel voor een tijdelijke escape room op de school van mijn vrouw. En uiteindelijk gaat het ook om een relais te schakelen. ;-)
Aanvankelijk dacht ik, ook met het voorbeeld dat ik vond, dat ik er zelf wel uit zou komen, maar niets is minder waar. Daarom ben ik hier, om hulp te krijgen of om iemand te vinden die de code voor mij wil schrijven, tegen betaling uiteraard!

Advertisement

Berichten: 18
Geregistreerd: 02 Nov 2018, 23:05

Re: Arduino expert gezocht

Berichtdoor Sander8511 » 11 Nov 2018, 16:17

Ik kom er niet uit! Ik krijg nu geen enkel waarde meer uit de potmeter bij de 'testcode'.
Moet ik de "long startCount = 5000 ;" nu koppelen aan de sensorValue? Bijvoorbeeld: "if (sensorValue == startCount)" ?
Ik krijg daar niks uit eigenlijk... :cry:

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino expert gezocht

Berichtdoor Koepel » 11 Nov 2018, 16:39

Ga je het zelf maken ? Er heeft zich nog niemand gemeld om het voor je te maken.

Je stelt de seconden in voor 0 ... 60 seconden. Dat vermenigvuldig je met 1000 voor de startCount. En om de tijd op het display te zetten deel je het eerst door 10.
Op die manier stel je hele seconden in, de sketch rekent met milliseconden vanwege millis() en het display laat honderdsten van seconden zien.

Bij een vraag over een sketch graag de hele sketch laten zien. Ik heb zelfs graag dat als je een komma anders zet, dat je dan weer de hele sketch laat zien :geek:

Om de safetyswitch in serie te zetten met launchknop zie ik niet zitten. Ik had een manier bedacht dat tijdens het aftellen de safetyswitch het altijd kan uitzetten. Voor het geval het een echte raket zou zijn.

Jij wilt twee knoppen aan elkaar verbinden. Dan kun je beter de knoppen ieder afzonderlijk met de Arduino verbinden en het volledig in software oplossen.

Berichten: 18
Geregistreerd: 02 Nov 2018, 23:05

Re: Arduino expert gezocht

Berichtdoor Sander8511 » 11 Nov 2018, 23:00

Nee er heeft zich niemand gemeld :(
Natuurlijk doe ik het het liefst zelf. Alleen mijn kennis is gewoon niet toereikend genoeg voor de tijd die ik er voor heb. Gewone if-statements lukken nog wel, maar zoals dit met het display, weet ik gewoon niet waar ik het moet zoeken...ik doe maar wat. :roll:
Wil jij het niet doen koepel? :lol:

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino expert gezocht

Berichtdoor Koepel » 12 Nov 2018, 04:10

Nee, sorry :(
Trouwens, ik doe ook maar wat. Het is steeds hetzelfde wat ik zeg: millis() en I2C zijn mijn stokpaardjes, en als de tekst layout van een programma een rommeltje is dan zal de werking van het programma ook wel een rommeltje zijn.

@nicoverduin en ik hebben geleerd om op een andere manier naar code te kijken. Door niet te denken in code, maar in datastromen. Er komt data binnen (knoppen, sensoren) en dat wordt verwerkt en er gaat data uit (leds, displays, relais). Door de data te volgen resulteert dat in de code. Ik merk op dit forum dat het een groot voordeel is, om dat te kunnen.
Daarom vertel ik vaak dat een sketch duidelijker kan worden als op één plek eerst alle gegevens binnengehaald worden.

Vorige

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten