Gegevens naar PC sturen

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 20:34

Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor Pixelz_Studios » 25 Sep 2018, 20:39

Ik ben een 13-Jarige gamer en Twitch-Streamer met een klein budget en wil extra thumb mouse buttons (muisknoppen bij je duim, aan de zijkant van de muis). Een mous kopen met ingebouwde knoppen kost al gauw 52 euro, dus wilde ik het zelf maken met arduino. Mij vraag is dus:

- Kan ik informatie doorvoeren van mijn Arduino naar mijn PC?
- En kan ik die ook in games gebruiken, dat het wordt gedefiniëerd als een Extra muisknop of een F13, F14 of andere knop?

Alvast bedankt voor alle hulp,
Pixelz
Als iets niet werkt, ben JIJ het die de fout maakt, niet de PC, De software, De Arduino of De hond van je schoonvader.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor shooter » 27 Sep 2018, 10:31

ja dat kan, met een aantal die een toetsenbord kunnen emuleren,
bijvoorbeeld op deze site:https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi7vImX4trdAhVQI1AKHUmYAYQQFjAMegQIBhAB&url=https%3A%2F%2Fhackaday.com%2F2012%2F06%2F29%2Fturning-an-arduino-into-a-usb-keyboard%2F&usg=AOvVaw0Y-ynT6TNb5eFJ7hrnjZFa
makey makey is daar een voorbeeld van.
maar ook een Due kan dit.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 20:34

Re: Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor Pixelz_Studios » 27 Sep 2018, 16:04

Bedankt, maar is er nog een andere manier? ik snap er vrij weinig van, ik ben ook pas 13 jaar XD. Als er geen andere oplossing is, is het niet erg en bedankt voor je hulp, maar ik hoop op een makkelijkere mogelijkheid
(ik heb ervaring met C# en C++, is daar nog wat mee te doen? de Serial Monitor uitlezen bijvoorbeeld?)
Als iets niet werkt, ben JIJ het die de fout maakt, niet de PC, De software, De Arduino of De hond van je schoonvader.

Berichten: 25
Geregistreerd: 09 Jun 2018, 06:54
Woonplaats: Roodepoort, Zuid Afrika

Re: Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor sterretje » 29 Sep 2018, 16:17

Wat je nodig hebt is een Arduino met 'native USB'; deze kan gebruikt worden als HID (toetsenbord en/of muis). Naast de hierboven genoemde Due kun je ook een Arduino Leonardo of een Arduino Micro gebruiken of een SparkFun ProMicro; alle Teensys komen denk ik ook in aanmerking en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.

Gebruikers-avatar
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 20:34

Re: Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor Pixelz_Studios » 29 Sep 2018, 20:26

Sorry, maar ik heb op het moment helemaal geen geld in budget. Ik heb alleen een Uno en een Mega 2560. Is het daar ook mee mogelijk of is het anders voor mij afgelopen?
Als iets niet werkt, ben JIJ het die de fout maakt, niet de PC, De software, De Arduino of De hond van je schoonvader.

Berichten: 25
Geregistreerd: 09 Jun 2018, 06:54
Woonplaats: Roodepoort, Zuid Afrika

Re: Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor sterretje » 30 Sep 2018, 07:53

Pixelz_Studios schreef:Sorry, maar ik heb op het moment helemaal geen geld in budget. Ik heb alleen een Uno en een Mega 2560. Is het daar ook mee mogelijk of is het anders voor mij afgelopen?


Pixelz_Studios schreef:Bedankt, maar is er nog een andere manier? ik snap er vrij weinig van, ik ben ook pas 13 jaar XD. Als er geen andere oplossing is, is het niet erg en bedankt voor je hulp, maar ik hoop op een makkelijkere mogelijkheid
(ik heb ervaring met C# en C++, is daar nog wat mee te doen? de Serial Monitor uitlezen bijvoorbeeld?)


Misschien eens zoeken naar een source code voor een virtual HID voor een PC programma en die aanpassen zodat deze seriele communicatie gebruikt; geen idee hoever je daar mee kunt komen. En anders ben ik bang dat het voorlopig is afgelopen.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Gegevens naar PC sturen

Berichtdoor shooter » 01 Okt 2018, 17:09

zoek naar serialkeyboardemulate.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten